اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شکست آزمایش موشک «پاتریوت» در تایوان

ژنرال نیروی هوایی تایوان تایید کرد که آزمایش موشک «پاتریوت» ساخت آمریکا در این جزیره شکست خورده است.

شکست آزمایش موشک «پاتریوت» در تایوان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک ژنرال نیروی هوایی تایوان روز سه شنبه تایید کرد که یک آزمایش موشکی این جزیره شکست خورده است.

به نوشته وبگاه «تایپه تایمز» در جریان این آزمایش یکی از موشک‌ها که گفته می‌شود از نوع «پاتریوت» ساخت آمریکا بوده  در هوا منفجر شد.

ژنرال «تسائو چین پین»، از مقامات ارشد نیروی هوایی تایوان در نشست خبری وزارت دفاع تایید کرد هنگام آزمایش «نوعی موشک» یک نقص فنی رخ داد. وی با بیان اینکه تحقیقات بیشتری برای مشخص شدن علت این حادثه ضروری است، گفت: «در حال حاضر نمی‌توانم توضیح بیشتری بدهم.»

۲ هفته قبل نیز پس از انفجار شیمیایی در این پایگاه هوایی چهار نفر را مجروح شدند که حال یکی از آنها وخیم است.

 چین با بیان اینکه ارائه تسلیحات توسط آمریکا به تایوان باعث تخریب روابط پکن-واشنگتن می‌شود، خواسته  هرگونه تعامل نظامی با این جزیره را متوقف کند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالفت کرده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.

اندیشکده  آمریکایی «میدلبری» اخیر نوشت که یگان موشکی ارتش چین در حال استقرار موشک‌های ابرفراصوت میان برد «دانگ فنگ ۱۷» در جنوب شرقی چین است. این موشک‌ها به طور بالقوه می‌توانند تایوان را هدف قرار دهند و از سامانه‌های دفاع هوایی ساخت آمریکا عبور کنند.

بر اساس گزارش دستگاه‌های اطلاعاتی ایالات متحده، این موشک‌ها بردی بین ۱۸۰۰ تا ۲۵۰۰ کیلومتر دارند و می‌توانند با سرعت بین ۵ تا ۱۰ ماخ حرکت کرده و این موجب می‌شود سامانه‌های موشکی ساخت آمریکا از جمله «تاد»، «اس ام-۳» و «پاتریوت» قادر به مقابله با آن‌ها نباشند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول