اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

لزوم توجه به سرانه ها برای اعطای تراکم

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر تراکمی در فضایی مازاد داده می شود باید سرانه ها مورد توجه قرار گیرد.

لزوم توجه به سرانه ها برای اعطای تراکم

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس،مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و هفتادمین جلسه شورا با بیان اینکه بنده به هدف خود رسیدم و می خواستم اعضا بدانند که کمیسیون ماده پنج بسیار مهم است، اظهار کرد: ما قیمت املاک را به اشتباه به دست نیاورده ایم،البته که مهم این است که بدانیم اعدادی که مطرح شد بزرگ و تصمیمات نیز بزرگ است.

وی افزود: بنده آن دغدغه ای که در نظر داشتم به نتیجه رسید و می خواستم همین گفت و گوها شکل بگیرد.

عباسی با بیان اینکه اگر بنده در مورد جمعیت صحبت می کنم نیاز است در مورد آن گفت و گو شود و در مورد تصمیمات مطمئن شویم، اظهار کرد: این شفافیت است و این یعنی شورا و مشارکت فعال. بنده مباحث فنی یک جلسه را به صورت کارشناسی مطرح کردم . اینجا فضای پروپاگاندا نیست و مباحث کارشناسی است. کمیسیون ماده پنج تصمیمات فاخری نیز داشته و ممنونیم و آیا مواردی که بنده مطرح کردم اشتباه است؟ نمی دانیم.

وی افزود: اگر مصوبه محله کن آمده بود و در آن مداخله نشده بود می توانست فاجعه رقم بزند، بدانید تراکم حق عمومی شهر است و حق پنج نفر در کمیسیون نیست. اگر تراکمی در فضایی مازاد داده می شود باید سرانه ها مورد توجه قرار بگیرد. ۵۰۰ هزار مسکن در تهران خالی است و آیا گزارشات مراجع را خوانده اید که سهم کمیسیون ماده پنج در تصمیمات چیست؟

عباسی با بیان اینکه کم کاری های ما دو سال دیگر نیاز به پاسخگویی دارد، تأکید کرد: دو سال دیگر نیستیم و نمی توانیم دفاع کنیم.

ناصر امانی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از رئیس کمیسیون شهرسازی برای ارائه گزارش درخصوص کمیسیون ماده پنج، بیان کرد:رسانه ها ابهامات و سوالات متعددی در مورد کمیسیون ماده پنج مطرح کردند و  اقدام آقای عباسی در شورا خوب و مثبت بود و وظیفه نظارتی خود را انجام داد که البته موافقان و مخالفانی دارد.

وی ادامه داد: تصمیمات تنها در یک جلسه گرفته شده بودو بوستان ولایت و دوشان تپه و ۱۲ پرونده در این جلسه مورد بررسی قرار گرفته بود، افزایش تراکم مسکونی بدون توجه به تأمین سرانه ها و شکاف طبقاتی و فاصله بین شمال و جنوب دو هشداری بود که در گزارش امروز قرائت شد.

امانی با اعلام اینکه آورده شهرداری برای مردم شهر در یک جلسه ۲۵ میلیارد تومان بود، یادآور شد: ما در یک جلسه شورا برای ۱۵۰ میلیارد تومان تصمیم گرفتیم و این مقایسه نشان می دهد که تصمیمات کمیسیون ماده پنج اهمیت دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول