اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حادثه خلازیر ربطی به شهرداری ندارد

عضو شورای اسلامی تهران گفت: علت عمده حادثه خلازیر مربوط به نقصان ساخت و ساز است و به شهرداری ارتباطی ندارد.

حادثه خلازیر ربطی به شهرداری ندارد

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، جعفر تشکری هاشمی در یکصد و هفتادمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: با توجه به حادثه خلازیر کارگروه شکل گرفت و نمایندگانی از سازمان نظام مهندسی کشور و تهران، مرکز مطالعات و پژوهش های شهرداری تهران و واحدهای مرتبط به جلسه دعوت شدند و بازدید میدانی نیز از محل حادثه صورت گرفت و بهره برداری های لازم انجام شد.

وی ادامه داد: دو جلسه تشکیل و نمایندگان حضور یافتند سه ساعت جزئیات را مورد بررسی قرار دادند و مکاتبات و دستورالعمل ها و بخشنامه ها را بررسی کردند تا بدانیم پیش، حین و پس از حادثه چه کاری باید در ساخت و ساز و تخریب انجام دهیم.

تشکری هاشمی با بیان اینکه در مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان توضیحاتی ارائه شده اما مصوبه جداگانه ای نداشته است، خاطرنشان کرد: در جلسه تخصصی موضوعات به دلیل تنوع زیاد پس از دو ساعت به این نتیجه رسید که ادامه داشته باشد و گزارشی از ایرادات ارائه شود که بسیاری از آنها به شهرداری ارتباطی ندارد و به دلیل نقصان در ساخت و ساز و دیگر موارد است.

مهدی چمران رییس شورای شهر هم تاکید کرد: روز گذشته بررسی هایی در کمیسیون عمران شورا برای حادثه خلازیر انجام شد و نتیجه بحث این بود که ساختمان ها ناپایدار است و ۹ طبقه بدون فونداسیون می سازند که خطرساز است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول