اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تأکید سران مصر، فلسطین و اردن بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی

سران مصر، فلسطین و اردن در نشستی بر ضرورت بازپس‌گیری حقوق مشروع ملت فلسطین و پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی تأکید کردند.

تأکید سران مصر، فلسطین و اردن بر پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و «عبدالله دوم» شاه اردن نشستی را در شهر العلمین مصر برگزار کردند.

حاضرین در این نشست تحولات فلسطین و اوضاع منطقه‌ای و بین‌المللی مرتبط با آن را بررسی و بر ضرورت پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی در اراضی فلسطین بر اساس یک جدول زمانی مشخص، بازپس‌گیری حقوق مشروع ملت فلسطین از جمله حق تعیین سرنوشت، تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی و حل مسئله آوارگان فلسطین مطابق با قطعنامه‌های بین‌المللی و تحقق راه‌حل دو دولتی تأکید کردند.

بنابر گزارش خبرگزاری فلسطین (وفا)، السیسی و عبدالله دوم بر حمایت از تلاش‌های محمود عباس برای دفاع از منافع ملت فلسطین در تمامی زمینه‌ها به منظور بازپس‌گیری حقوق خود و حمایت از تلاش‌های دولت فلسطین تأکید کردند.

حاضرین در این نشست همچنین تأکید کردند که حل مسئله فلسطین و تحقق صلح عادلانه و فراگیر یک گزینه راهبردی و ضرورت منطقه‌ای است که با اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت محقق می‌شود.

همچنین ضرورت اجرای تعهدات رژیم صهیونیستی بر اساس قانون بین‌المللی، توافقنامه‌ها و معاهدات بین‌المللی از جمله توافقنامه امضا شده با طرف فلسطینی و نیز مصوبات نشست‌های العقبه و شرم‌الشیخ مورد تأکید قرار گرفت.

در بیانیه پایانی این نشست همچنین تداوم اقدامات غیرقانونی رژیم صهیونیستی که نقض حقوق ملت فلسطین و قانون بین‌المللی است، محکوم شده و آمده است که این اقدامات به راه‌حل دو دولتی لطمه می‌زند.

حاضرین در این نشست همچنین خواستار توقف یورش به مسجدالأقصی و مخالفت با هر گونه تلاش برای تقسیم‌بندی زمانی و مکانی شدند.

پایان پیام/  

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول