اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

خداحافظی سفیر پاکستان با امیرعبداللهیان

«رحیم حیات قریشی» سفیر پاکستان در تهران در پایان ماموریت خود در جمهوری اسلامی ایران با امیرعبداللهیان دیدار و خداحافظی کرد.

خداحافظی سفیر پاکستان با امیرعبداللهیان

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، «رحیم حیات قریشی» سفیر جمهوری اسلامی پاکستان در جمهوری اسلامی ایران امروز (دوشنبه) ۲۳ مرداد ماه و در پایان ماموریت دیپلماتیک خود در جمهوری اسلامی ایران، با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار و خداحافظی کرد.

 

قرار است «مُدثر تیپو» سفیر جدید پاکستان به جای رحیم حیات قریشی عهده‌دار این سمت شود. وی همزمان با سفر حسین امیرعبداللهیان به اسلام‌آباد با رئیس جمهور پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرده بود.

امیرعبداللهیان اخیرا سفری به اسلام‌آباد و کراچی داشت و با مقامات این کشور ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی کرد. وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب ۱۱ مرداد در رأس هیأتی و در نخستین سفر دوجانبه خود در پاسخ به دعوت «بلاول بوتو زرداری» همتای پاکستانی وارد اسلام‌آباد شد و در این سفر سه سند از جمله سند برنامه راهبردی همکاری‌های تجاری پنج ساله بین ایران و پاکستان با حضور وزرای خارجه ایران و پاکستان در اسلام‌آباد به امضا رسید.

رئیس جمهور پاکستان در دیدار سفیر جدید این کشور در تهران گفت: ایران کشور همسایه و برادر است و پاکستان برای روابط خود با ایران اهمیت زیادی قائل است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول