اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

فارس من| رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: عرضه زودهنگام بلیت پرواز اربعین تخلف است

بلیت پرواز اربعین در برخی از سایت‌ها زودهنگام و با قیمت بالاتر از نرخ مصوب عرضه می‌شود. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری این کار را تخلف می‌داند و می‌گوید: زائران از 27مرداد بلیت پرواز را فقط از سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی بخرند.

فارس من| رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: عرضه زودهنگام بلیت پرواز اربعین تخلف است

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، هزینه مصوب بلیت پرواز اربعین ۱۴۰۲ در روزهای گذشته اعلام و مقرر شد تا این بلیت‌ها از ۲۷ مرداد از سوی سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی عرضه شود.

اکنون در حالی که سه روز تا آغاز عملیات اربعین حسینی باقی مانده است، بلیت پرواز اربعین در برخی از سایت‌ها با قیمت‌های بالاتر از نرخ مصوب عرضه شده است. همین امر موجب شده تا مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت پویشی با عنوان «انتقاد به قیمت بالای پیش‌فروش بلیت هواپیمای تهران ـ نجف» خواستار جلوگیری از این روند شوند. (اینجا بخوانید)

زمان عرضه بلیت پرواز اربعین ۱۴۰۲

عملیات اربعین ۱۴۰۲ از ۲۷ مرداد آغاز می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی ستاد مرکزی اربعین، از ۲۷ مرداد تا ۲۰ شهریور، بلیت پروازهای اربعین باید با قیمت مصوب عرضه شود. با این وجود، در برخی از سایت‌ها همچنان بلیت پرواز اربعین با قیمت‌های مختلف در حال فروش است؛ تا جایی که حتی هر چه به اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت بلیت‌های هم بیشتر می‌شود و در برخی روزها بلیت پرواز تهران ـ نجف به ۹ میلیون تومان می‌رسد. البته در روزهای گذشته بلیت پرواز به عراق تا پنجم شهریور باز بود و با قیمت ۱۰ میلیون تومان فروخته می‌شد.


عرضه بلیت پرواز اربعین قبل از آغاز رسمی فروش برای ۵ شهریور

شرکت‌های هواپیمایی اجازه فروش زودهنگام بلیت پرواز اربعین ندارند

محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه ما مسؤول سایت‌های مختلف برای عرضه بلیت پرواز اربعین نیستیم، می‌گوید: سایت‌هایی که از روزهای گذشته بلیت پرواز اربعین از ۲۷ تیر تا ۲۰ شهریور عرضه می‌کنند، تخلف کرده‌اند و ما از مسؤولان مربوطه می‌خواهیم که با آنها برخورد کنند. همچنین در صورت احراز تخلف از سوی شرکت‌های هواپیمایی با آنها برخورد می‌کنیم. همانطور که سال گذشته نیز چند شرکت هواپیمایی جریمه شدند.


بلیت پرواز اربعین در یکی از سایت‌های عرضه بلیت ـ ۲۹ مرداد

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره عرضه بلیت‌ پرواز اربعین در برخی سایت‌ها با قیمت بالاتر از نرخ مصوب می‌افزاید: بلیت پرواز اربعین از ۲۷ مرداد عرضه می‌شود و قیمت مصوب هم هشت میلیون تومان برای رفت و برگشت تعیین شده است. البته این قیمت برای پرواز مشهد ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. علاوه بر این، به شرکت‌های هواپیمایی اعلام کرده‌ایم که اجازه عرضه بلیت پروازها را قبل از آغاز فروش رسمی ندارند.

زائران فقط از سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی بلیت پرواز اربعین بخرند

محمدی‌بخش از مردم خواست که بلیت پرواز اربعین را در زمان مقرر از سایت‌های رسمی شرکت‌های هواپیمایی تهیه کنند و از خرید زودهنگام بلیت پرواز از سایر سایت‌ها که تخلف کرده‌اند، خودداری کنند.

به گزارش فارس، اربعین امسال ۲۵ فرودگاه و ۱۵ ایرلاین برای جابجایی زائران اربعین اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین ظرفیت پذیرش زائران در اربعین سال جاری افزایش می‌یابد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول