اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

حزب‌الله: با حادثه الکحاله با حکمت و درایت برخورد کردیم

رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومة» در پارلمان لبنان گفت حزب‌‌الله تمامی تلاش خود را کرد تا واقعه «الکحاله» با هوشیاری مدیریت شود.

حزب‌الله: با حادثه الکحاله با حکمت و درایت برخورد کردیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومة» (وابسته به حزب‌الله) در پارلمان لبنان، امروز (دوشنبه) در سخنانی با اشاره به درگیری هفته گذشته در شهرک «الکحاله» در جنوب شرق بیروت، گفت که حزب‌الله لبنان با درایت این حادثه را مدیریت کرد.

حزب‌الله لبنان در ۱۸ مرداد در بیانیه‌ای خبر داد که یک کامیون متعلق به این گروه مقاومت هدف حمله افراد مسلح قرار گرفته و یکی از نیروهای حزب‌الله پس از جراحت شدید، در بیمارستان به شهادت رسیده است. (جزئیات بیشتر)

«محمد رعد» که در یک مراسم ختم در شهرک «کفرا» در جنوب لبنان سخنرانی می‌کرد، گفت که دشمن لبنان و مقاومت تلاش دارد گروههای داخلی این کشور را یک روز با ورشکستگی بانک مرکزی یا بحران اقتصادی و یک روز با مشکل داخلی مانند واژگونی کامیون در الکحاله به یکدیگر مشغول کند.

او واقعه الکحاله را برآمده از طراحی «محافل سیاه» که برای منافع رژیم صهیونیستی کار می‌کنند، دانست و گفت که در این حادثه دشمنان با کینه و نفرت و فتنه‌گری جلو آمدند.

رئیس فراکسیون الوفاء للمقاومة در پارلمان لبنان افزود: «این محافل سیاه ما به مسائل بی اهمیت و برانگیختن کینه‌ها و نزاع مشغول می‌کنند و فرزندانمان را به حمله به قهرمانان مقاومت سوق می‌دهند؛ بنابراین جاده‌ها را می‌بندند و طوری رفتار می‌کنند که انگار ارتش و دولت هستند و خودشان حکم صادر می‌کنند و می‌خواهند بدانند داخل این کامیون چه چیزی حمل می شود».

افراد مسلح در الکحاله، پس از واژگونی کامیون حزب‌الله، اصرار داشتند که بدانند داخل آن چیست و در ادامه برای کنترل کامیون اقدام کردند که با مقاومت نیروهای حزب‌الله مواجه شدند. در این درگیری یک نیروی حزب‌الله به شهادت رسید و یک مهاجم نیز از پا در آمد. غائله پس از ورود نیروهای امنیتی و ارتش خاتمه یافت.

محمد رعد در ادامه گفت: «اگر در جاده ای بین دو خودرو تصادفی رخ دهد و شخصی در این جاده رد شود، حق ندارد از صاحبان خودرو بپرسد که چه چیزی حمل می کنند، اما در الکحاله، جوانکی از همان محافل سیاه اصرار داشت که بداند داخل کامیون چیست».

او تأکید کرد که مسأله در الکحاله واژگونی کامیون و اینکه چه باری داشت، نیست، مسأله این بود، کسانی که به سمت کامیون سنگ زدند و تیراندازی کردند، نمی‌خواهند تا در لبنان مقاومت باشد و در اصل آن‌ها به سمت مقاومت حمله می‌کردند.

محمد رعد در ادامه گفت: «با درایت و هوشیاری عمل کردیم تا با کمترین هزینه شرایط را مهار کنیم و کشور و فضای سیاسی کشور را حفظ کنیم و نگذاریم تا افق گفت و‌گو و مذاکره و وحدت بسته شود؛ در حالیکه کسانی هستند که اصرار به درگیری دارند و گمان می‌کنند که به قهرمان تبدیل خواهند شد، اما آن‌ها [در صورت درگیری] به شدت ضرر خواهند کرد».

او در ادامه خطاب به مخالفان مقاومت در لبنان گفت که تاکنون چیزی جز بحران آفرینی و فتنه گری دستاورد دیگری برای لبنان نداشتند و در ادامه از آن‌ها خواست تا به مسئولیت ملی خود برای حل موضوعات از بهترین راه عمل کنند و عرصه را برای رژیم صهیونیستی و دمشنان لبنان باز نکنند.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول