اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل

وزیر امور خارجه ترکمنستان با نماینده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل، رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی دیدار کرد.

دیدار وزیر خارجه ترکمنستان با رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «رشید مرداف» وزیر امور خارجه ترکمنستان با «کاخا ایمنادزه» نماینده ویژه جدید دبیرکل سازمان ملل متحد، رئیس مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برای آسیای مرکزی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در ابتدای این دیدار مرداف انتصاب ایمنادزه در این سمت را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که فعالیت‌های دیپلماتیک وی به توسعه بیشتر همکاری بین ترکمنستان و سازمان ملل متحد کمک کند.

وی همچنین بر اهمیت فعالیت مرکز منطقه‌ای دیپلماسی پیشگیرانه سازمان ملل متحد برای کل منطقه در زمینه حفظ و تقویت هماهنگی، درک متقابل و حمایت تاکید کرد.

مرداف در بخش دیگری خاطرنشان شد که ترکمنستان به طور فعال با مرکز منطقه‌ای سازمان ملل متحد برای حفظ امنیت منطقه و تقویت صلح همکاری می‌کند.

وی در ادامه اظهار داشت که سازوکارهای دیپلماسی پیشگیرانه چندجانبه مانند ابتکار آکادمی دیپلماسی پیشگیرانه و گفت‌وگوی زنان در آسیای مرکزی ایجاد شده و با موفقیت فعالیت می‌کنند.

ایمنادزه به نوبه خود به ارائه مسیرهای اولویت‌دار ترکمنستان در هفتاد و هشتمین اجلاس مجمع عمومی ملل متحد، بر اهمیت چنین رویکرد یکپارچه‌ای در برابر موضوعات کلیدی در دستور کار جهانی و سهم ترکمنستان در ارائه دیدگاه‌های خود برای حل و فصل آنها، تاکید کرد.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول