اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مشاهده پلنگ ایرانی در یک روستای گیلان

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان از مشاهده یک قلاده پلنگ ایرانی در باغ چای یکی از روستا‌های بخش چابکسر خبر داد.

مشاهده پلنگ ایرانی در یک روستای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حمزه عشوری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مشاهده شدن یک قلاده پلنگ در جنگل‌های گیلان اظهار کرد: یک قلاده پلنگ در باغ چای، درمجاورت مناطق جنگلی یکی از روستا‌های بخش چابکسر شهرستان رودسر مشاهده شده است. صاحب باغ چای که در حال برداشت محصولش بود با تلفن همراه از این پلنگ زیبا فیلم برداری کرده است.

 وی با اشاره به شرایط اقلیمی بسیار مناسب گیلان بیان کرد: تنوع گیاهی و جانوری منحصربه فرد، اکوسیستم مطلوب و وجود امنیت در این مناطق، بهترین شرایط را برای زیست گونه‌های جانوری نظیر پلنگ، شوکا، خرس قهوه‌ای، گربه جنگلی، گراز و دیگر جانداران فراهم کرده است.

به گفته مدیر کل حفاظت محیط زیست گیلان، زیستگاه پلنگ با زیستگاه طعمه‌های اصلی مانند بز کوهی همپوشانی دارد، اما امروزه به دلیل گسترش فعالیت‌های اقتصادی، کشاورزی، دامداری و توسعه سکونت‌گاه‌های انسانی در این عرصه‌ها، زیستگاه پلنگ مورد تهدید واقع شده است.
 
عشوری ازهمه دوستداران طبیعت و حیات وحش خواست تا درصورت مشاهده حیات وحش از نزدیک شدن به آن خودداری کرده و مراتب را به نزدیکترین پاسگاه محیط‌بانی و یا اداره حفاظت محیط زیست اطلاع دهند.

پایان پیام/۸۴۰۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول