اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

تأکید امیرعبداللهیان بر پیگیری و استیفای حقوق شهدای سرکنسولگری ایران در مزارشریف

وزیر امور خارجه در مراسم گرامیداشت شهدای سرکنسولگری ایران در مزارشریف، بر پیگیری و استیفای حقوق شهدای دیپلمات تأکید کرد.

تأکید امیرعبداللهیان بر پیگیری و استیفای حقوق شهدای سرکنسولگری ایران در مزارشریف

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، بیست و پنجمین سالگرد شهادت هشت دیپلمات شاغل در سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مزارشریف افغانستان امروز (یکشنبه) ۲۲ مرداد ماه در محل وزارت امور خارجه برگزار شد.

در این مراسم که با حضور حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه، حسن کاظمی قمی نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان، معاونان، مشاوران و برخی دیگر از مقامات وزارت امور خارجه و با شرکت خانواده‌ها و بازماندگان شهدای مزار شریف برگزار شد، امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در سخنانی ضمن تجلیل از مقام شهیدان وزارت امور خارجه در افغانستان و تقدیر از صبوری و شکیبایی خانواده‌های آنان، بر پیگیری و استیفای حقوق همکاران شهید مظلوم سیاست خارجی که در حین انجام وظایف کنسولی و دیپلماتیک به شهادت رسیدند، تأکید کرد.

در این مراسم برخی از اعضای خانواده دیپلمات‌های شهید نیز به بیان نظرات خود در مورد شهادت همسران و پدرانشان در افغانستان پرداخته و از گرامیداشت شهیدان مزارشریف قدردانی کردند.

آنان همچنین خواستار تعیین یک روز در تقویم ملب کشور به عنوان «روز شهدای دیپلمات» شدند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول