اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

پرورش خبرنگاران متخصص ضرورت دنیای امروز است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آزادشهر گفت: باتوجه به اینکه جهان امروز در مسئله رسانه به یک دهکده تبدیل شده، نیازاست تا خبرنگاران در حوزه‌های مختلف برای تهیه خبر و گزارش آموزش‌های لازم را دیده و تخصصی عمل کنند.

پرورش خبرنگاران متخصص ضرورت دنیای امروز است

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، محمدمهدی نادری شامگاه یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: همانطور که برای فعالیت در هرشغلی می‌بایست معلومات و اطلاعات لازم را کسب کرد و در آن حوزه تخصص پیداکرد، بنظر می‌رسد خبرنگارانی که در حوزه‌های تخصصی مانند محیط‌زیست، کشاورزی و غیره فعالیت می‌کنند باید آموزش‌های لازم را ببینند و با تسلط کامل و تخصص لازم قلم‌فرسایی کنند.

* برگزاری دوره‌های آموزشی سوادرسانه‌ای

وی تصریح‌کرد: دانشگاه این آمادگی را دارد تا دوره‌های آموزش تخصصی در حوزه‌های مختلف گزارش، خبر و سوادرسانه‌ای را با استفاده از بهترین اساتید کشوری برگزار کند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد آزادشهر خاطرنشان‌کرد: در این سال‌ها به حوزه خبر و خبرنگاری آنطور که شایسته است توجه نشده و هنوز بسیاری از مدیران به انتشار اخبار خود توجه کافی ندارند‌.

* خبرنگار، کانون احیای فرصت‌ها است

وی بابیان اینکه خبرنگار کانون احیای فرصت است ادامه‌داد: همانطور که آموزش‌وپرورش، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کانون احیای فرصت‌ها هستند خبر و خبرنگاری نیز می‌تواند فرصت‌های خوبی را برای مدیران و مردم جامعه احیا کند.

وی بیان‌کرد: همانطور که پزشک در بدو خدمت به مردم و آغاز فعالیت خود قسم یاد می‌کند، خبرنگار نیز باید متعهد شود که هرگز به نفع یک جناح، شخص و یا سیاست خاصی به ناحق ورود نکرده و مطلبی را منتشر نکند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد آزادشهر با اشاره به برگزاری انتخابات در روزهای انتهایی امسال ابرازکرد: رسانه‌های معاند تلاش دارند تا با تبلیغات دروغین از مشارکت مردم در انتخابات جلوگیری کنند که مردم مثل همیشه در صحنه حاضر خواهند شد.

وی گفت: بخش عمده از مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بر عهده خبرنگاران است و انتظار می‌رود در این راستا به رسالت خود عمل کنند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول