اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رسانه

رویداد «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» با تجلیل از خبرنگاران جهادی برگزار شد

رویداد رسانه‌ای «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» امروز یکشنبه ۲۲ مرداد ماه با تجلیل از خبرنگاران جهادی و برگزیده‌های این رویداد برگزار شد.

رویداد «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» با تجلیل از خبرنگاران جهادی برگزار شد

به گزارش خبرنگار هنر خبرگزاری فارس، رویدادی رسانه‌ای «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» امروز یکشنبه (۲۲ مرداد ماه) با حضور سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، حسن مسلمی نائینی رئیس جهاد دانشگاهی، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع‌رسانی دولت، احسان صالحی دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت و جمعی از مدیران مسئول رسانه‌ها در سالن همایش‌های پژوهشگاه فرهنگ و هنر جهاددانشگاهی برگزار شد.

این رویداد با تجلیل از خبرنگاران جهادی و برگزیده‌های رویداد رسانه‌ای «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» همراه بود.

در نبردی نابرابر مقابله می‌کنیم

سیدمحمد حسینی، معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در این مراسم با اشاره به عنوان رویداد «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» گفت: جهاد یک تلاش خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفه است. همان‌طور که نبرد نظامی داریم، در بحث رسانه نیز این‌گونه است؛ دیگران ابزارهای متنوعی دارند و افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهند. ما در نبردی نابرابر مقابله می‌کنیم و باید پیشرفت‌ها و دستاوردهای کشور را تبیین کنیم.

معاون پارلمانی رییس‌جمهور سپس با اشاره به نقش خبرنگاران در بازتاب مناسب عملکرد دولت، خطاب به نمایندگان رسانه‌ها خاطرنشان کرد: شما در ثبت پیشرفت‌های کشور طلایه‌دار و پیشگام هستید و اگر تلاش‌ها و دستاوردهای دولت گفته نشود، رسانه‌های غربی از این فضا استفاده کرده و دایم نکات منفی را مطرح می‌کنند. البته ما نمی‌گوییم مشکلاتی نیست، بلکه مشکلات هست.

جهاد رسانه‌ای بخشی از جهاد تبیین است

حسینی افزود: جهاد رسانه‌ای بخشی از جهاد تبیین است و افرادی با فکر، اندیشه و قلم و بیان خود واقعیت‌ها را مطرح می‌کنند و نمی‌گذارند مخالفان به اهدافشان دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروز شاهدیم که دیگران در تلاش هستند با سیاه‌نمایی و پمپاژ یأس و ناامیدی هم جهانیان و هم افکار عمومی داخل را نسبت به آینده کشور بدبین کنند تا مانع سرمایه‌گذاری‌ و رشد اقتصادی کشور شوند، همانطور که شاهد بودیم هیاهو و جنجال سال گذشته چه تاثیری بر شاخص‌های اقتصادی گذاشت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری ادامه داد: نقد این‌چنینی یک دستور و فرمان دینی است. اما این کار با تخریب و سیاه‌نمایی متفاوت است. نباید حق و باطل را درهم آمیخت تا تشخیص روشنایی از ظلمت برای مردم دشوار شود.

 

محمدمهدی خیرجو، مدیرعامل ایسنا نیز در مراسم اختتامیه رویداد «جهاد رسانه‌ای؛ روایت امید و پیشرفت» گفت: «امید و پیشرفت» موضوعاتی هستند که حداقل طی دو دهه درباره آنها صحبت می‌شود و نقطه نظرات مختلفی در این زمینه مطرح است. مقام معظم رهبری نگاه ویژه‌ای به این موضوعات داشتند و در این زمینه تاکیداتی فرمودند.

پیشرفت باعث امیدبخشی به جامعه می‌شود

وی با بیان اینکه «امید و پیشرفت» لازم و ملزوم هم هستند، اظهار کرد: امید پیشران و موتور محرک و موتور قوه پیشرفت است و از آن طرف پیشرفت است که باعث امیدبخشی به جامعه می‌شود.

همچنین حسن مسلمی نائینی، رئیس جهاددانشگاهی با بیان اینکه دو خبرنگار در کاروان امام حسین (ع) حضور داشتند، اظهار کرد: اگر این افراد نبودند، ماجرای کربلا روایت نمی‌شد. حضرت زینب(س) و حضرت امام سجاد(ع) با موقعیت شناسی توانستند یزید را رسوا کنند و ظلم به اصحاب امام حسین(ع) را بازگو کردند. 

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه استکبار جهانی و کشورهای اروپایی با شعار آزادی بیان و بی‌توجهی به حقوق دیگران به خود اجازه می‌دهند که عده‌ای جیره‌خوار کتاب آسمانی مسلمانان را بسوزانند، گفت: خبرنگاران نقش پررنگی در این راه دارند و با حضور خود می‌توانند تاریخ‌سازی داشته باشند و این مساله را روشن و تبیین حقیقت کنند.

دشمن پس از جنگ نظامی به جنگ شناختی روی آورده

وی ادامه داد: دشمن پس از جنگ نظامی و ترور به جنگ شناختی و ترکیبی روی آورده است. خبرنگاران می‌توانند جهاد تبیین کنند و با ایجاد محیط امیدآفرین به مسؤولیت خود عمل کند. شهید بهشتی، معتقد است که انقلاب با افسردگی تضمین نمی‌شود، اما با نشاط و امید تضمین می‌شود. 

مسلمی با بیان اینکه امید و پیشرفت نسبت مستقیم دارند، افزود: اگر خواهان تمدن نوین اسلامی هستیم، باید به این مؤلفه‌ها توجه کنیم. ایمان، امید و اعتماد به جوانان مورد تاکید مقام معظم رهبری است و این موارد در شعار سال جهاد دانشگاهی لحاظ شده است. 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول