اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

توضیحات مدیر ستاد ترویج احکام در مورد حکم شرعی وام اربعین+ صوت

مدیر ستاد ترویج احکام گفت: بر مکلفین جایز نیست که بخواهند پولی را پرداخت کنند که وامی را بگیرند، بانک هم هفت میلیون و نیم پرداخت می‌کند اما سود کلان 10 میلیون تومان را دریافت می‌کند و در این زمینه خدمتی به زائران اربعین انجام نشده است.

توضیحات مدیر ستاد ترویج احکام در مورد حکم شرعی وام اربعین+ صوت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام وحیدپور در مورد حواشی مطرح شده پیرامون وام اربعین اظهار کرد: اخیرا اعلام شده که قرار است برای زائران اربعین به مبلغ 10 میلیون تومان وام پرداخت شود، مشروط بر اینکه افراد مبلغ دو و نیم میلیون تومان را به بانک بدهند، نخستین نکته که مورد توجه بانک است این است که بانک وام را می‌دهد و می‌گوید مرابحه است و اشکال شرعی ندارد که ما در مورد این هم بحث داریم اما نکته دوم به وام گیرندگان بر می‌گردد.

وی اضافه کرد: اصل باز کردن حساب چون مشروط بر این وام است و به عبارتی قرض با شرط اضافه است یعنی ما پول را به بانک می‌دهیم مشروط بر اینکه به ما وام بدهد، درست نیست.

مدیر ستاد ترویج احکام کشور عنوان کرد: بر مکلفین جایز نیست که بخواهند پولی را پرداخت کنند که وامی را بگیرند، بانک هم هفت میلیون و نیم پرداخت می‌کند اما سود کلان 10 میلیون تومان را دریافت می‌کند و در این زمینه خدمتی به زائران اربعین انجام نشده است و افراد باید برای تامین هزینه سفر اربعین به دنبال راهکارهای دیگر باشند.

 

 

پایان پیام/78023

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول