اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

سخنان وزیر پهلوی درباره جدایی بحرین از ایران

سخنان تکان‌دهنده وزیر امور خارجه پهلوی درباره جدایی بحرین نشان می‌دهد که محمدرضا شاه با چه استدلال‌های ذلیلانه‌ای اقدام به این امر کرده است.

سخنان وزیر پهلوی درباره جدایی بحرین از ایران

فارس‌پلاس؛ دیگر رسانه‌ها - بحرین ۲۳ مرداد ۱۳۵۰ رسماً اعلام استقلال کرد و ساعتی بعد ایران نخستین کشوری بود که این استقلال را پذیرفت.

استقلال بحرین با خروج نیروهای امپراتوری بریتانیا و در سال ۱۹۷۱ میلادی و پس از حدود یک و نیم قرن اشغال رقم خورد. بریتانیا این خروج را از قبل و در سال ۱۹۶۸ رسماً اعلام کرده بود. در همان سال حکومت محمدرضا شاه پهلوی نیز پس از اعلام این خبر از خروج این نیروها استقبال کرد و اعلام کرد که از حق حاکمیت کشورش بر این سرزمین منصرف نشده‌است.

حال فایل صوتی سخنان تکان‌دهنده امیر خسرو قاسملو افشار، وزیر امور خارجه پهلوی، دیپلمات و سفیر ایران در کشورهای آلمان ، بریتانیا و فرانسه درباره جلسات او با شاه درباره جدایی بحرین از ایران نشان دهنده این است که محمد رضا شاه با چه استدلال‌های ذلیلانه و حقیرانه‌ای راضی به این امر شده است.

 

پایان پیام/ت

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول