اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همدان آماده ورود ارزیابان یونسکو

مسئول پیگیری امور منطقه ۵ شهرداری همدان با بیان اینکه شهر همدان برای ورود ارزیابان یونسکو آماده شده است گفت: ساماندهی تابلوها، سایبان‌ها و جداره‌های دور میدان امام(ره) و ساماندهی مسجد جامع با هزینه شهرداری صورت گرفته و در حال انجام است.

همدان آماده ورود ارزیابان یونسکو

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، میلاد کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مدیریت شهری از دو ماه پیش به طور جدی اقدامات مربوط به ثبت جهانی هگمتانه را آغاز کرده و در این راستا پاکسازی ‌و ساماندهی زواید و اغتشاشات بصری از جمله جداره‌ها، سایبان‌ها و تابلوها را انجام داده است.

وی به پاکسازی عرصه هگمتانه به ویژه بازار از زوائد بصری اشاره کرد و افزود: بازار ۴۰۰ ساله همدان باید به یک بازار شکیل و با نمایی زیبا و جذاب تبدیل شود و در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم.

مسئول پیگیری امور منطقه ۵ شهرداری همدان با بیان اینکه اقدامات لازم عمرانی و خدماتی در مرکز تاریخی شهر همدان و بازار برای ثبت جهانی هگمتانه انجام شده است در ادامه جداره‌سازی متحدالشکل خیابان بوعلی و اکباتان را از مهم ترین اقدامات شهرداری همدان دانست.

وی تصریح کرد: برای راسته‌های بازار و معابر خیابان بوعلی و اکباتان مشاور طرح شرکت عمارت خورشید طراحی‌های مربوطه را انجام داده تا شاهد نمایی زیبا از فضای مرکز تاریخی و بازار همدان باشیم.  

کریمی در خصوص پیگیری امور منطقه پنج در همدان افزود: در این دو ماه بیش از ۱۲۰ نفر از عوامل شهرداری به صورت شبانه‌روزی اقدامات عمرانی و خدمات شهری مربوط به ثبت جهانی هگمتانه را با جدیت پیش برده‌اند که مورد تقدیر استاندار همدان و مشاور وزیر میراث فرهنگی قرار گرفته است.

وی ضمن تقدیر از مشارکت کسبه بازار در رویداد ثبت جهانی هگمتانه عنوان کرد: مشارکت شهروندان و کسبه برای نخستین بار است که در دل بازار اتفاق می‌افتد و این موضوع اتفاقی مبارک بوده که امید است با همراهی‌ها ثبت جهانی هگمتانه به نتیجه برسد.

مسئول پیگیری امور منطقه ۵ شهرداری همدان تصریح کرد: ساماندهی تابلوها، سایبان‌ها و جداره‌های دور میدان امام(ره) و ساماندهی مسجد جامع با هزینه شهرداری صورت گرفته و در حال انجام است. 

وی به تشریح اقدامات صورت گرفته برای پاکسازی و ساماندهی بصری مسجد جامع همدان پرداخت و افزود: طی جلسه‌ای که با هیات امنای مسجد و فرمانداری داشتیم مرمت نقاط مورد نیاز، سرویس‌های بهداشتی و جداره‌های مسجد جامع در حال انجام است.

کریمی ساماندهی بازار را از مهم‌ترین کارهای شهرداری برشمرد و تصریح کرد: رنگ‌آمیزی، مرمت هشتی‌های بازار، طراحی کوچه بنه بازار از کف، جداره تا سقف ادامه دارد.

وی حذف آسفالت مسیر آهن‌فروشان و میدان هفت تیر را  اقدام مهمی در راستای ثبت جهانی هگمتانه دانست و افزود: شهرداری با تملک چند ملک و پیشبرد پروژه‌ گذر تاریخی و فرهنگی از معبر آخوند ملاعلی و شناسایی ابنیه‌ واجد ارزش اقدامات ارزشمندی را انجام داده است. 

مسئول پیگیری امور منطقه ۵ شهرداری همدان فعالیت‌های سایر دستگاه‌های متولی را طی ماه اخیر بسیار قابل توجه دانست و گفت: صد کامیون زواید، تابلوها و سایبان‌ها از بازار و مرکز تاریخی شهر همدان جمع‌آوری شده تا زمینه تسهیل ثبت جهانی هگمتانه فراهم شود.

پایان پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول