اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

تعیین قضات و شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اصفهان

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از تعیین قضات و شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرائم انتخاباتی خبر داد.

تعیین قضات و شعب ویژه برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام‌ اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در نشست شورای مدیران قضایی استان اظهار داشت: نشست‌های شورای مدیران قضایی استان، هر ماه به شکل منظم در دادگستری کل استان برگزار می‌شود و در قالب این نشست‌ها عملکرد دادگستری‌ها و شوراهای حل اختلاف استان ارزیابی در راستای ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم و رفع مشکلات، برنامه‌ریزی شده و مصوبات ابلاغ و اجرای آن پیگیری می‌شود.

وی افزود: برنامه‌هایی نیز در راستای اجرای مفاد سند تحول قضایی و قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری از سوی قوه قضاییه به دادگستری‌ استان ابلاغ می‌شود که در این نشست‌ها در خصوص چگونگی اجرای آن تصمیم‌گیری و به مدیران قضایی ابلاغ خواهد شد.

 جعفری با اشاره به انجام وظایف قانونی دستگاه قضایی، قبل، حین و بعد از انتخابات گفت: مانند دوره‌های پیشین در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی که در اسفندماه امسال برگزار خواهد شد، دستورالعملی از سوی ریاست قوه قضاییه ابلاغ شده‌ است که بر اساس آن و مطابق با وظایف قانونی، ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با حضور اعضا در دادگستری کل و تمام حوزه‌های قضایی استان، تشکیل شد.

رئیس دستگاه قضایی استان اصفهان اضافه کرد: با توجه به اینکه انتخابات، نماد و مظهر مردم‌سالاری و جمهوریت نظام مقدس اسلامی‌ است و بر اساس راهبردهایی که مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت حداکثری در انتخابات ارائه فرموده‌اند، برنامه‌ریزی‌ها از قبل از پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی به شکل دقیق و هدفمند انجام گرفته و در جلسه‌ای توجیهی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضائی نیز با شیوه انجام وظایف قانونی در این خصوص آشنا شدند.

وی از تعیین قضات و شعب ویژه برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با جرائم انتخاباتی خبر داد و تصریح کرد: قضات و شعبه‌های ویژه در دادگستری استان اصفهان برای رسیدگی به جرایم انتخابات معین شده و این شعب تا بعد از انتخابات، فعال خواهد بود.

جعفری خاطرنشان کرد: با انسجام و هماهنگی بین نهادهای نظارتی و اجرایی، انتخابات پیش‌ رو، با سلامت و پرشور برگزار خواهد شد.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول