اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  دولت

حسینی: احزاب در تدوین لیست‌های انتخاباتی به مسئله فرهنگ توجه کافی داشته باشند

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: از همه نخبگان، صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان فرهنگ و هنر دعوت می‌شود به عرصه انتخابات ورود کنند، احزاب هم در لیست هایی که ارائه می‌کنند باید به مسئله فرهنگ توجه کافی داشته باشند.

حسینی: احزاب در تدوین لیست‌های انتخاباتی به مسئله فرهنگ توجه کافی داشته باشند

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور در برنامه گفت وگوی ویژه خبری که با موضوع نقش آفرینی نخبگان و فرهنگیان در انتخابات مجلس پخش شد، با اشاره به حضور قابل توجه در پیش ثبت نام‌های انتخابات مجلس گفت: با توجه به اینکه یک روز دیگر به پایان پیش ثبت نام ها باقی مانده اما استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم و انشالله حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات پیش رو را هم شاهد خواهیم بود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور درباره اهمیت حضور نخبگان فرهنگی در مجلس گفت: الویت فرهنگ مانند علم و اقتصاد است. اگر در مقطع کنونی روی بحث اقتصاد و تولید بیشتر تاکید می شود به خاطر شرایط خاصی است که ما داریم وگرنه رهبر انقلاب همواره به مسائل فرهنگی تاکید داشتند.

وی ادامه داد: رهبر انقلاب در دولت نهم فرمودند که از چهره فرهنگ رفع مظلومیت شود که بر همین مبنا در دولت دهم در همه استانها کاگروه فرهنگ و هنر تشکیل شد و مصوبات خوبی هم داشت که بسیاری از آن اجرایی و عملیاتی شد.

حسینی تصریح کرد: اینکه ما شاهد بودیم در ادوار مختلف به حضور در کمیسیون فرهنگی اقبال آنچنانی نبوده است یکی از دلایل آن همین است که چهره های فرهنگی و هنری و ورزشی کمتر حضور داشته اند. یک دلیل هم به خاطر مسائل حوزه انتخابیه است که نماینده ها تلاش می کنند در کمیسیونی بروند که بیشتر در حوزه انتخابیه خودشان موثر باشند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: مطالبه عمومی در مسائل فرهنگی شاید کمتر باشد و این می طلبد که فعالان فرهنگی بیشتر کار و تلاش کنند.

وی افزود: علیرغم اینکه فرهنگ حتی در مسائل اقتصادی تاثیرگذار است اما بحث حضور در کمیسیون فرهنگی خیلی مورد استقبال قرار نمی گیرد.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس تصریح کرد: وقتی نمایندگان با حوزه فرهنگی آشنا باشند بهتر می توانند مسائل را تشخیص بدهند و اولویت ها را مشخص کنند. مثلا الان که بحث برنامه هفتم است اگر اعضای کمیسیون فرهنگی بتوانند در کمیسیون تلفیق مطالب را درست تبیین کنند می توانند سایر اعضا را با خود همراه کنند.

وی اضافه کرد: شاید در برخی حوزه ها که یک یا دو نماینده دارند خیلی امکان این نباشد که تخصص های مختلف هم باشد ولی در حوزه هایی که تعداد نمایندگان آن زیاد است بهتر است تخصص های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

حسینی ادامه داد: به مسئله فرهنگ باید در مجلس توجه شود و نخبگان فرهنگی باید برای ورود به مجلس تلاش کنند، فعالان فرهنگی هم باید همت کنند و در جاهایی که لیست برای انتخابات ارائه می شود باید مسائل فرهنگ و هنر را هم مورد توجه قرار دهند.

وی ادامه داد: حضور نمایندگان که در حوزه فرهنگ و هنر تخصص داشته باشند به دولت و وزارت ارشاد می تواند کمک کند و اگر هم نقدی می شود نقد منصفانه و دقیقی خواهد بود.

حسینی تاکید کرد: الان ما در کمیسیون فرهنگی مجلس حداقل 2 نفر را داریم که در عرصه فرهنگی تخصص دارند و این بسیار کمک کننده است و از این جهت توقع است افراد توانمند در این عرصه وارد مجلس شود.

معاون رئیس جمهور در بخش دیگری گفت: یکی از مباحث و انتظارات ما این بود که به قوانینی که در حوزه فرهنگی مصوب می شود نظارت کنند. در بحث عفاف و حجاب وظیفه دستگاه ها مشخص شده است و نمایندگان می توانند در این حوزه نظارت داشته باشند.

وی گفت: از همه افراد نخبه و صاحبان فکر و اندیشه و نخبگان فرهنگ و هنر دعوت می شود به عرصه انتخابات ورود کنند، احزاب هم در لیست هایی که ارائه می‌کنند به مسئله فرهنگ توجه کافی داشته باشند.

معاون رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه ما در جنگ نرم هستیم، اظهار داشت: از این جهت نیاز داریم در مجلس چهره‌های باشند که با این مقوله آشنا باشند و بدانند نوع مقابله با ناتوی فرهنگی چگونه است.

حسینی تصریح کرد: دست برتر ما در حوزه های فرهنگ است و علاوه بر تامین نیاز داخل برای خارج از کشور هم باید حرف برای گفتن داشته باشیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول