اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

قمی: مسوولان ورزش باید نگاه حمایتی به جودو داشته باشند

سرمربی تیم ملی جودوی بزرگسالان گفت: ما 4 سال از میادین بین‌المللی دور بوده‌ایم و مسئولان ورزش باید نگاه حمایتی به جودو داشته باشند.

قمی: مسوولان ورزش باید نگاه حمایتی به جودو داشته باشند

حسین قمی در گفتگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سؤال که اردوهای تیم ملی جودو با تأخیر برگزار شد، شرایط تازه در اردوها به چه صورت است، گفت: متأسفانه با توجه به اتفاقاتی که در فدراسیون جودو رخ داد، ما بیش از 50 روز اردوهایمان تعطیل بود. برای برگزاری اردو با سرپرست فدراسیون جلسه برگزار کردیم تا اردوها شروع شود، اما این اتفاق رخ نداد. عدم برگزاری اردو، آن هم در شرایطی که قرار است جودوی ایران بعد از 4 سال تعلیق به بازی‌های آسیایی اعزام شود، کاملاً به ضرر ملی‌پوشان بود و این به تیم ملی آسیب زد.

وی در ادامه افزود: متأسفانه در طول 4 سالی که جودو تعلیق بود، در شهریور ماه از این تعلیق خارج خواهیم شد. ما در طول این چهار سال نتوانستیم در مسابقات رسمی حضور پیدا کنیم و این شرایط جودوی ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بسیار بهم ریخت. فقط با تلاش های میراسماعیلی و ارتباطاتی که داشت توانستیم در مسابقات روسیه، تاجیکستان، عراق و بازی های کشورهای اسلامی حضور پیدا کنیم.

سرمربی تیم ملی جودوی بزرگسالان خاطرنشان کرد: خوشبختانه آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو دوباره به فدراسیون بازگشته است و بلافاصله اردوها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آغاز کردیم، ما 15 جودوکار به اردوی تیم ملی دعوت کرده‌ایم و این اردوها تا 29 مرداد ماه ادامه خواهد داشت. تمام تلاشمان این است که طبق برنامه‌ریزی‌ که انجام داده‌ایم، اردوها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پیگیری کنیم تا بچه‌ها به آمادگی لازم برسند.

قمی در پاسخ به این سؤال که آیا پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی قرار است در اردوی مشترک حضور داشته باشید یا خیر، خاطرنشان کرد: با رئیس فدراسیون جلسه‌ای را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشتیم. قرار است یک مرحله اردوی مشترک خارجی پیش از اعزام به آسیایی هانگژو داشته باشیم. فعلا با گرجستان و روسیه رایزنی‌های لازم انجام شده است. تلاشمان این است در یکی از این دو کشور پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی، اردوی مشترک داشته باشیم. رئیس فدراسیون جودو در حال مکاتبه است تا یک مرحله اردوی مشترک 10 روزه در یکی از این دو کشور داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا برای اعزام به بازی‌های آسیایی، تعداد نفرات اعزامی در بخش مردان مشخص شده است یا خیر،‌ گفت: ابتدا کمیته ملی المپیک سه سهمیه به جودوی مردان اختصاص داده بود، اما با توجه به اتفاقاتی که در فدراسیون جودو رخ داد، یکی از سهمیه‌ها کم شد. حالا که آرش میراسماعیلی،‌ رئیس فدراسیون جودو دوباره به فدراسیون آمده است، در تلاش است تا سهمیه سوم به جودوی ایران برای حضور در بازی‌های آسیایی داده شود. ما 4 سال از میادین بین‌المللی دور بوده‌ایم و به نظر باید مسئولان ورزش نگاه حمایتی به جودو داشته باشند.

وی ادامه گفت: جودوی ایران با تعلیق ظالمانه‌ای که شده بود 4 سال از میادین رسمی به دور بود و بدون شک کار ما در بازی‌های آسیایی سخت خواهد بود. جامعه ورزش نباید از ما انتظار مدال داشته باشد، اما باید جودوی ایران به خاطر دفاع از آرمان‌ها حمایت شود. بچه‌های ما در طول این سال ها روزهای سختی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ سپری کرده‌اند و تنها با حمایت‌های رئیس فدراسیون جودو در شرایطی که تعلیق بوده‌ایم، در چند مسابقه خارجی حضور پیدا کرده‌ایم. امیدوارم که بتوانیم در هانگژو با تمام این فشارهایی که در طول این 4 سال روی جودوی ایران بوده، عملکرد خوبی داشته باشیم.

قمی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که مرحله پایانی اردوی تیم ملی جودو در شهری برگزار شود که شرایط آب و هوایی نزدیک به شهر هانگژو را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دارد تا بچه‌های ما از نظر آب و هوایی و شرایط بدنی با محل برگزاری مسابقات آشنا شوند.

پایان پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول