اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

کرمانشاه صاحب مدرسه سبز می‌شود

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه گفت: اولین مدرسه سبز با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار با۴ هزار مترمربع زیربنا در شهر کرمانشاه ساخته می‌شود.

کرمانشاه صاحب مدرسه سبز می‌شود

مرزبان نظری، مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، از ساخت اولین مدرسه سبز در استان خبر داد و اظهار کرد: در شهرک ولایت شهر کرمانشاه زمینی ۴ هزار متر برای این منظور جانمایی شده است.

وی به اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی برای ساخت این مدرسه اشاره و بیان کرد: امیدواریم این اعتبار از فروش املاک مازاد تأمین شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان کرمانشاه توسعه پایدار، بهینه‌سازی مصرف انرژی و حفظ محیط زیست، استفاده از معماری سنتی، اسلامی و ایرانی، صرفه جویی در آب و... را از ویژگی‌های مدرسه سبز دانست و گفت: مدرسه سبز خودگردان است.

وی تصریح کرد: براساس طرح پیش‌بینی شده، مدرسه مذکور از مقطع پیش‌دبستانی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم با مدیریت یک مدیر؛ دانش‌آموزان دختر را پذیرش خواهد کرد.

نظری، از خیرین خواست همچون گذشته این اداره‌کل را در راستای خدمات‌رسانی بهتر یاری کنند و افزود: خیرین حدود ۲۲۰ میلیارد تومان در بحث زلزله استان کرمانشاه به مدرسه‌سازی کمک کردند و از سال ۱۴۰۰ تاکنون، ۱۵۰ میلیارد تومان کمک خیرین داشتیم. 

وی با بیان اینکه امسال ۷۵ میلیارد تومان برای مدرسه‌سازی هدف‌گذاری شده است، گفت: به هر میزانی که خیرین که کمک خیرین را جذب کنیم به همان میزان دولت هم در امر مدسه‌سازی کمک خواهد کرد.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول