اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

رزمایش گارد ساحلی چین، روسیه و کره جنوبی در اقیانوس آرام

گارد ساحلی چین اعلام کرد که به همراه روسیه و کره جنوبی رزمایش‌هایی را در اقیانوس آرام با هدف جلوگیری از قاچاق مواد مخدر انجام داده است.

رزمایش گارد ساحلی چین، روسیه و کره جنوبی در اقیانوس آرام

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از تنش‌های اخیر بین گارد ساحلی چین با شناورهای فیلیپینی در آب‌های مورد مناقشه، اکنون از رزمایش مشترک دریایی پکن با کره جنوبی و روسیه خبر می‌رسد.

گارد ساحلی چین امروز (جمعه) اعلام کرد که شناورهای این سازمان رزمایش‌های مشترکی را با همتایان خود از روسیه و کره جنوبی در بازه زمانی هفتم تا دهم آگوست برگزار کردند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در این بیانیه آمده است که مجریان قانون دریایی سه کشور چین، روسیه و کره جنوبی در رزمایش چهار روزه سالیانه موسوم به «گارد ساحلی شمال اقیانوس آرام» در شهر نینگبو واقع در شرق چین شرکت کردند.

به گفته طرف چینی، این رزمایش‌های دریایی با هدف جلوگیری از انجام قاچاق مواد مخدر از طریق آب‌های اقیانوس آرام برگزار شدند.

روز یکشنبه بود که ارتش فیلیپین از اقدام «بیش از حد تهاجمی» یک کشتی گارد ساحلی چین و استفاده از توپ آب‌پاش برای جلوگیری از حرکت دو قایق لجستیکی این کشور که قصد داشتند غذا و مایحتاج نظامیان خود در یک جزیره مورد مناقشه را منتقل کنند، خبر داد.

دولت فیلیپین نیز در واکنش به این اقدام، سفیر چین در مانیل را احضار و مراتب اعتراض شدید خود را به استفاده از توپ آب‌پاش علیه قایق‌های این کشور در آب‌های مورد مناقشه اعلام کرد.

پیش از این نیز دفتر مطبوعاتی ناوگان اقیانوس آرام روسیه گزارش داد کشتی‌های جنگی این کشور به همراه چین در جریان یک گشت‌زنی مشترک دریایی در آب‌های اقیانوس آرام دفع حمله هوایی دشمن فرضی را تمرین کردند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول