اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

پایان برداشت بیش از ۳۷ هزار تن محصول نخود در کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه از پایان برداشت ۳۷ هزار و ۵۰۴ تن محصول نخود در شهرستان‌ کرمانشاه خبر داد.

پایان برداشت بیش از ۳۷ هزار تن محصول نخود در کرمانشاه

علی کریمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: در سال زراعی‎ جاری ۴۳ هزار و ۲۲۳ هکتار از‌ اراضی شهرستان کرمانشاه زیرکشت نخود پاییزه و بهاره اختصاص داشت که از این سطح ۳۷ هزار و ۵۰۴ تن محصول نخود از مزارع این شهرستان برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه ارقام نخود کشت شده در اراضی این شهرستان را ارقام گواهی شده هاشم،  آزاد، سعید، منصور، عادل برشمرد و گفت: قرار گرفتن کشت حبوبات در تناوب زراعی به ویژه پس از کشت گندم یک ضرورت است؛ لذا افزایش و حفظ سطح زیرکشت حبوبات در دستور کار این مدیریت قراردارد.

وی در ادامه افزود: با تلاش همکاران، امسال عملیات کاشت اغلب مزارع نخود پاییزه بصورت کاملاً مکانیزه و با استفاده از دستگاه های بذرکار صورت گرفته که این اقدام موجب کاهش هزینه های کارگری و افزایش قابل توجه عملکرد محصول و در نهایت افزایش درآمد خواهد شد ضمناً برداشت محصول ارقام نخود پاییزه با استفاده از کمباین امکان پذیر بود که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، امیدواریم در سال زراعی آینده این روند افزایش یافته و کشت نخود در اراضی دیم بصورت مکانیزه صورت گیرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول