اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

آتش‌سوزی در گلستان مهارشد

مدیرکل منابع‌طبیعی وآبخیزداری گلستان گفت: آتش‌سوزی امروز ظهر در جنگل‌های دست‌کاشت اطرافآق‌قمیش گالیکش مهار شد و یگان حفاظتی منابع طبیعی تا اواسط هفته‌آینده در آمادگی کامل هستند.

آتش‌سوزی در گلستان مهارشد

حمید سلامتی شامگاه پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهارکرد: حوالی ساعت ۱۱ امروز پنج‌شنبه از سوی جوامع محلی یک فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های دست‌کاشت اطراف روستای" آق‌قمیش" از توابع شهرستان گالیکش اعلام شد.

* آماده‌باش کامل نیروهای منابع‌طبیعی گلستان

وی با اشاره به آماده‌باش کامل یگان حفاظت منابع‌طبیعی گلستان تصریح کرد: به دلیل افزایش‌دما در روزهای گذشته و امروز یگان حفاظت منابع طبیعی گلستان در آماده‌باش کامل بوده و تا اواسط هفته آینده به دلیل افزایش دما و وزش باد در گلستان این آماده‌باش ادامه دارد.

مدیرکل منابع‌طبیعی گلستان خاطرنشان‌کرد: یگان حفاظت منابع‌طبیعی شارستان و شهرستان‌های اطراف با تجهیزات کامل در منطقه آتش‌سوزی حاضر شده و برای مهار آن تلاش کردند که جوامع محلی نیز در مهار این آتش‌سوزی نقش‌بسزایی داشتند.

 

* گسترش سریع آتش‌سوزی در درختان سوزنی‌برگ

وی ادامه‌داد: با توجه به اینکه آتش‌گرفتن درختان سوزنی‌برگ خطرناک بوده و سریع گسترش پیدا می‌کنند تمام نیروهای حفاظتی و مردم محلی به صورت جهادی برای مهار آتش تلاش کردند.

سلامتی گفت: خوشبختانه آتش مهار شده و آثار آن در حال اطفا کامل توسط نیروهای منابع‌طبیعی است.

وی بیان کرد: سطح ۱/۵ هکتار از این جنگل که اغلب ان اراضی کنار این جنگل که دارای علف‌های هرز بوده آتش گرفته و خسارت زیادی به این جنگل واردنشده‌است.

* خاموش کامل آتش قبل از ترک محل

مدیرکل منابع‌طبیعی گلستان با تاکید بر اینکه مردم بعداز اطمینان از خاموش بودن آتش‌افروخته شده در جنگل محل را ترک کنند ابرازکرد: شهروندانی که در جنگل‌ها و تفرجگاه‌ها آتش روشن می‌کنند تاکید می‌کنیم که هنگام ترک محل خود از خاموش‌بودن آتش اطمینان حاصل کنند.

وی گفت:در چندروز گذشته به علت افزایش دما در گلستان به طور میانگین روزانه بین یک تا دو مورد آتش‌سوزی گزارش شده که با توجه به آمادگی یگان حفاظت منابع‌طبیعی در سطح استان فورا این آتش‌سوزی‌ها مهارشد.

سلامتی خاطرنشان‌کرد: با توجه به گزارش هواشناسی مبنی بر شدت گرما تا روز دوشنبه هفته‌آینده از همه شهروندان و مسافرین عزیز تقاضا داریم هرگونه موارد آتش‌سوزی را مشاهده کردند فورا به سرشماره ۱۵۰۴ اطلاع دهند.

گفتنی است از مجموع مساحت استان گلستان، یک میلیون و ۱۲۶ هزار هکتار مرتع و ۴۳۰ هزار هکتار جنگل است و حدود ۷۰ درصد از مساحت سطح استان گلستان را منابع‌طبیعی تشکیل می‌دهد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول