اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات‌کنندگان در تل‌آویو بزرگراه را مسدود کردند

رسانه‌های صهیونیستی از مسدود شدن یک بزرگراه در تل‌آویو در ادامه اعتراضات به طرح اصلاحات قضایی رژیم صهیونیستی خبر دادند.

تظاهرات‌کنندگان در تل‌آویو بزرگراه را مسدود کردند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، معترضان به طرح «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای اصلاحات قضایی عصر پنجشنبه بزرگراهی در تل‌‌آویو را مسدود کردند. 

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست علاوه بر این از برگزاری تجمعات اعتراضی مقابل منزل شماری از نمایندگان کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و اعضای کابینه نتانیاهو خبر داده است. 

 پارلمان رژیم صهیونیستی، چند روز پیش با وجود اعتراضات گسترده در نخستین قرائت لایحه موسوم به «اصلاحات قضایی» و بند اصلی این لایحه بحث برانگیز که به موجب آن، اختیارات دادگاه عالی محدود می‌شود را تصویب کرد. قرار است این لایحه برای بار دوم و سوم نیز در پارلمان ارائه شود و در صورت تصویب در دو نوبت دیگر، اجرایی و نهایی خواهد شد.

معترضان به لایحه جنجالی کابینه نتانیاهو آن را کودتا علیه دموکراسی می‌دانند. در پی این تحولات سرزمین‌های اشغالی در روزهای گذشته صحنه تظاهرات بوده است. 

اعتراضات در فلسطین اشغالی بخش‌های مختلف رژیم صهیونیستی را در بر گرفته به گونه‌ای که منابع خبری در روزهای گذشته گزارش داده‌اند تاکنون هزاران نظامی ارتش صهیونیست، خدمت خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

علاوه بر آن، اخیرا، بیش از ۶۰ افسر شعبه اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به طرح اصلاحات قضایی دولت نتانیاهو اعلام کردند که حاضر به ادامه خدمت نیستند.

در طرحی که کابینه نتانیاهو به دنبال اجرایی کردن آن است، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته می‌شود و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این طرح با تضعیف دستگاه قضایی رژیم صهیونیستی، کابینه و احزاب سیاسی این رژیم این امکان را خواهند یافت که کمیته انتخاب قضات در دادگاه‌های رژیم صهیونیستی را با تعیین اعضای احزاب و سیاستمداران کنترل کنند و از عضویت قضات در این کمیته ممانعت به عمل آورند.

از سوی دیگر، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و همچنین اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول