اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

ژنرال صهیونیست: نتانیاهو و گالانت درباره وضعیت ارتش، دروغ می‌گویند

رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی تأکید کرد که نخست وزیر و وزیر جنگ این رژیم، تصویر درستی از وضعیت ارتش ارائه نمی‌کنند .

ژنرال صهیونیست: نتانیاهو و گالانت درباره وضعیت ارتش، دروغ می‌گویند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گادی آیزنکوت» ژنرال عالی‌رتبه صهیونیستی و رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش این رژیم (از سال ۲۰۱۵ الی ۲۰۱۹) گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و یوآو گالانت وزیر جنگ، درباره وضعیت ارتش این رژیم، دروغ می‌گویند.

آیزنکوت در گفت‌وگو با وبسایت صهیونیستی «واللا» تأکید کرد: گالانت و نتانیاهو تصویر نادرستی [از وضعیت ارتش] ارائه می‌کنند؛ زیرا پیچیدگی زیادی در این زمینه وجود دارد. اگر وضعیت در ماههای آینده این گونه ادامه یابد، ارتش هم متضرر خواهد شد. در حال حاضر، هیچ اعتمادی در میان فرماندهان وجود ندارد».

وی با اشاره به اینکه انسجام در میان ارتش صهیونیستی از میان رفته است، تصریح کرد: این مسئله را می‌توان در برخی از یگانها و هنگها مشاهده کرد. شماری از خلبانها فعالیت خود را متوقف کرده‌اند. توانمندی ارتش در یک روز به وجود نمی‌آید، ولی شکافهایی که هم اکنون به وجود آمده، بسیار نگران کننده است».

این ژنرال صهیونیست ضمن انتقاد شدید از گالانت و رأی مثبت وی به لغو قانون استدلال معقولیت، گفت: گالانت باید فورا اقداماتی را در دایره اختیارات خود انجام دهد. این مسئله باعث هرج‌ومرج در اراضی فلسطین خواهد شد. [بزالل] اسموتریچ [وزیر دارایی صهیونیست] هم در کرانه باختری، قانون را نقض می‌کند. وزیر امنی ت داخلی هم نباید بر کار پلیس در کرانه تأثیر بگذارد تا ارتش هم بتواند وظایف خود را انجام دهد».

 قانون استدلال معقولیت  تصریح می‌کند که فقط خود نخست‌وزیر یا کابینه با اکثریت دو سوم آرا می‌توانند اعلام کنند که نخست‌وزیر به دلیل ناتوانی جسمی یا روحی، «صلاحیت انجام وظایف خود را ندارد». پس از آن، رای کابینه باید با اکثریت فوق العاده در کنست تایید شود.

این قانون، دیوان عالی را از رسیدگی به «درخواست اعلام ناتوانی نخست وزیر در انجام وظایفش» منع می‌کند. این بند یکی از ۸لایحه تغییرات قضایی ارائه شده توسط کابینه نتانیاهو پس از تشکیل در ۲۹ دسامبر است که اختیارات دیوان عالی را محدود می‌کند.

آیزنکوت درباره تهدیدهای امنیتی روزافزون علیه رژیم صهیونیستی نیز تأکید کرد: امروز وضعیت در مقایسه با دوران من، بسیار وخیم شده است. ایران هم از نظر راهبردی، در وضعیت خوبی قرار دارد. با ضعف تشکیلات خودگردان فلسطین هم وضعیت در کرانه باختری وخیم است و قدرت حماس در غزه افزایش یافته است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول