اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گیلان

مرتضوی: فرصت ۶ ماه برای پرداخت معوقات کارخانه چوکا تالش

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرصت ۶ ماهه به منظور پرداخت معوقات توسط کارخانه چوکا گفت: بعد از گذشت فرصت ۶ ماهه، تمامی معوقات به صورت تقسیط پرداخت شود و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

مرتضوی: فرصت ۶ ماه برای پرداخت معوقات کارخانه چوکا تالش

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در جریان بازدید از کارخانه چوکای تالش و در نشست با مدیران این کارخانه با بیان اینکه توسعه صنایع چوب و سلولزی در اولویت‌های دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: دولت در تلاش است تا کارخانه چوکای تالش را به روند توسعه‌ای و سابق خود برگرداند و در راه تحقق این مهم‌ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. 

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کارخانه چوکا در حوزه صنایع چوب و تولید کاغذ گفت: ظرفیت صنایع چوبی و کاغذ در این کارخانه مغفول مانده لذا در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید از تمامی ظرفیت‌های این کارخانه نهایت بهره را برد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود مشکلات حقوقی موجود در کارخانه چوکا تالش افزود: در کشور هیچ کارخانه و واحد بزرگ تولیدی به علت مشکلات حقوقی و نقدینگی نباید تعطیل شود لذا در تلاشیم تا معضلات حقوقی موجود در کارخانه چوکا را برطرف کنیم. 

مرتضوی با تاکید بر تعیین تکلیف املاک متصرفی چوکا بیان کرد: در نشستی با محوریت استاندار و رئیس کل دادگستری گیلان باید مسئله املاک متصرفی این مجموعه حل و فصل شود. 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه حفاظت و صیانت از اموال چوکا در گیلان گفت: کارخانه چوکا یک ظرفیت عظیم تولیدی و اقتصادی برای گیلان بوده و تعطیلی این مجموعه را نخواهیم دید از این رو با تشکیل کارگروهی باید چالش‌های پیش روی این مجموعه مورد بررسی قرار دهد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارخانه چوکا را متعلق به گیلان دانست و بیان کرد: عایدات مولدسازی این مجموعه در تالش هزینه می‌شود زیرا این مجموعه عظیم تولیدی متعلق به گیلان و شهرستان تالش است. 

مرتضوی با بیان اینکه کشت قراردادی با کشاورز در راستای توسعه زراعت چوب اجرایی می‌شود، گفت: کشت قراردادی با کشاورزان زراعت چوب در راستای تأمین مواد اولیه انجام شود. 

وی با اشاره به فرصت ۶ ماهه به منظور پرداخت معوقات توسط کارخانه چوکا افزود: بعد از گذشت فرصت ۶ ماهه، تمامی معوقات به صورت تقسیط پرداخت شود و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای دستورات در راستای راه‌اندازی کارخانه چوکا هستند، اظهار کرد: به منظور احیای این واحد تولیدی تمامی امکانات و اعتبارات موجود بسیج می‌شود. 

اسدالله عباسی، چوکای تالش را ظرفیت برتر استانی و حتی ملی معرفی کرد و گفت: اگر این واحد تولیدی به خوبی به فعالیت خود بپردازد منجر به اشتغالزایی می‌شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با گله‌مندی از زیان‌ده بودن کارخانه چوکا تالش بیان کرد: متأسفانه صنایع چوب و کاغذ در ایران زیان‌ده هستند، لیکن این مجموعه ظرفیت ارزشمندی دارد و باید به گونه‌ای عمل و مدیریت شود که از زیان‌ده بودن جلوگیری شود. 

وی یکی از دلایل وضعیت نابسامان کارخانه چوکا تالش را نتیجه مدیریت غلط در چندسال گذشته دانست و بیان کرد: از تصمیم‌گیری‌های اشتباه گذشته نسبت به این مجموعه باید درس گرفته شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول