اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

دستاورد سفر اجلاس شهرداران به هندوستان چه بود؟

سومین نشست هم‌اندیشی با موضوع « ره‌آورد سفر اجلاس شهرداران در کشور هندوستان » ۱۷ مردادماه با حضور شهرداران بندرعباس ، شاهین‌شهر، رئیس ، معاونین و کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

دستاورد سفر اجلاس شهرداران  به هندوستان چه بود؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، سومین نشست هم‌اندیشی با موضوع « ره‌آورد سفر اجلاس شهرداران در کشور هندوستان » ۱۷ مردادماه با حضور شهرداران بندرعباس ، شاهین‌شهر، رئیس ، معاونین و کارشناسان مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برگزار شد.

همچنین نشست­‌های «هم اندیشی مرکز مطالعات در راستای هم افزایی»، «بهره‌گیری از درس‌آموخته‌ها و به اشتراک‌گذاری تجارب و با هدف شکل‌گیری مفاهیم و ایده‌های جدید» و «شناسایی فرصت‌ها و بررسی مسائل و چالش‌های روز حوزه مدیریت شهری و روستایی» کشور برگزار می‌شود.

در این نشست، نخست مهدی نوبانی شهردار بندرعباس به ارائه ره آورد سفر خود به کشور هندوستان پرداخت و گفت: سفر هندوستان در راستای برگزاری اجلاس U۲۰ که متشکل از ۲۰ کشور اقتصادی جهان است برگزار شد. این اجلاس با حضور شهرداران کشورهای عضو و ناظر در احمدآباد هند در ۷ الی ۸ جولای ۲۰۲۳  در محل رویداد مهاتما گاندی برگزار شد.  این اجلاس فرصتی را برای ۵۷ مدیر شهری جهان فراهم کرد تا با این گردهمایی در مورد اولویت های مشترک بحث کنند. این اجلاس دو روز به طول انجامید و مدیران شهری شهرهای شرکت کننده در بحث های عمومی شرکت کردند و پس از آن جلسات راهبردی برگزار شد.

نوبانی در ادامه بیان کرد: ضمن برگزاری نشست‌های علمی اولین برنامه در این رویداد با بازدیدی از پیشرفته‌ترین کارخانه جمع آوری زباله و تفکیک خودکار زباله در GIFT CITY انجام شد. همچنین پیاده روی در بافت شهری و معماری شهری احمد آباد تجربه مفیدی بود که توسط برگزار کنندگان تدارک دیده شده بود.

وی در ادامه افزود: در نشست های موضوعی، عنوان «تشویق رفتارهای مسئولانه محیط زیستی» توسط میزبان برای شرکت‌کنندگان ارائه شد که مورد استقبال قرار گرفت.

شهردار بندر عباس مهمترین ره‌آورد سفر به هندوستان و اجلاس مزبور را الگوی شاد زیستن در محیط شهری دانست و رونق اقتصاد شهری از طریق جذب سرمایه گذار را دستآورد خود در این اجلاس بیان کرد وی ضمن بیان مطلب گفت: این مدل را با همکاری شرکت­های دانش بنیان در شهر خود اجرایی خواهند نمود.
در ادامه میهمان دوم نشست هم‌اندیشی مرکز مطالعات، شهردار شاهین‌شهر به ارائه ره‌آورد سفر خود پرداخت. وی ضمن قدردانی از سازمان شهرداری­ها و دهیار­ی­های کشور برای همکاری در معرفی این اجلاس گفت: اجلاس احمدآباد دست‌آوردهای قابل توجهی در حوزه‌های هوشمندسازی، ارتباطات و تشریفات، امنیت آب و محیط زیست شهری داشت.

وی خاطرنشان کرد طی دو روز برگزاری اجلاس، چهار نشست موضوعی با محورهای «بازنگری چارچوب‌های برنامه‌ریزی و حکمروایی»، «تشویق رفتارهای مسئولانه محیط زیستی»، «تسریع آینده شهری دیجیتال»، «کربن‌زدایی محیط شهری»، «جریان سازی توسط زنان، جوانان و کودکان در توسعه شهری»، «بازتعریف سرمایه‌گذاری شهری»، «ایجاد چارچوب شهری با توجه به فناوری‌های آینده»، «چرخه مدیریت آب»، «بهداشت وپسماند»، «ساخت شهرهای تاب‌آور در برابر تغییرات آب و هوا»، «داده‌ها برای خدمت به مردم»، «تسریع تأمین مالی برنامه‌های مقابله با تغییرات آب و هوا »،«حمایت از فرهنگ و اقتصاد محلی» و «تامین امنیت آب» برگزار شد که هر کدام از نشست­‌ها رویکرد و جنبه‌­های جدیدی از مدیریت نوین شهری را ارائه کردند.  

ابریشمی راد افزود: این اجلاس ضمن ارائه بیانیه  نهایی پیام مهمی برای همه مدیران شهری جهان داشت: «یک زمین، یک خانواده و یک آینده» که بر اساس آن همه مدیران شهری برای دستیابی به این شعار و توسعه پایدار تلاش خواهند کرد.
در پایان نشست نوبانی شهردار بندرعباس و  ابریشمی راد شهردار شاهین‌شهر به سؤالات شرکت کنندگان پاسخ دادند و جمع بندی نهایی توسط وزیری رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش شهری و روستایی صورت پذیرفت.
 
همچنین نشست‌ چهارم هم‌اندیشی با موضوع «بررسی حادثه خلازیر» با ارائه بازدیدکنندگان از حادثه مزبورفرشید قاسملو و عمارداوودی هفته آتی در مرکز مطالعات راهبردی  و آموزش شهری  و روستایی برگزار خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول