اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

شهادت یک جوان فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها

یک جوان فلسطینی صبح امروز با شلیک نظامیان اشغالگر قدس در غرب نابلس در کرانه باختری به شهادت رسید.

شهادت یک جوان فلسطینی در یورش صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت بهداشت فلسطین امروز (پنج‌شنبه) از شهادت «امیر احمد خلیفه» جوان ۲۷ ساله اهل نابلس در کرانه باختری خبر داد.

به نوشته وبگاه خبری عرب ۴۸، نظامیان رژیم صهیونیستی در ساعات ابتدایی صبح امروز برای ترور این جوان فلسطینی وارد روستای «زواتا» در غرب نابلس شدند و خارج از روستا طی درگیری رخ داده، امیر احمد خلیفه در حالیکه سوار بر موتورسیکلت بود از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفت و در بیمارستان جان سپرد.

به گفته منابع فلسطینی، نیروهای رژیم اشغالگر، بیش از دو سال بود که به دنبال یافتن این جوان برومند فلسطینی بودند، کسی که بارها عملیات‌های مختلفی علیه نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیستی انجام داده بود.

در پی شهادت او، بلندگوهای مساجد در شهر نابلس، تکبیرگویان این خبر را به مردم اطلاع دادند. برادر او نیز به رسانه‌ها گفته است که نظامیان صهیونیستی در کمین او بودند و در خارج از اردوگاه «عین» او را به شهادت رساندند.

به گفته برادر شهید، صهیونیست‌ها بارها برای ترور او اقدام کرده و ناکام مانده بودند. با شهادت «امیر خلیفه» تعداد شهدای فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی در کرانه باختری، غزه و مناطق اشغالی ۴۸ به عدد ۲۱۹ شهید رسید.

شهادت این جوان فلسطینی در استان نابلس در شرایطی است که این استان مقاومت‌خیزترین بخش کرانه باختری به شمار می‌رود و تقریبا در همه اردوگاههای آن یک گروه مقاومت مسلحانه تشکیل شده است.

۱۵ اقدام ضد صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته​

از سوی دیگر مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین (معطی) امروز در گزارشی خبر داد که فلسطینی‌ها در کرانه باختری در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ عملیات ضد صهیونیستی از حمله مسلحانه تا پرتاب سنگ داشتند.

به گفته این مرکز، فلسطینی‌ها چهار بار به سمت اشغالگران و شهرک‌نشینان شلیک کرده‌اند و ۹ مرتبه نیز با نظامیان و شهرک‌نشینان درگیر شده‌اند. همچنین مناطق رام‌الله، طولکرم، اریحا، قلقیلیه و الخلیل شاهد این درگیری‌ها بود.

مرکز اطلاع‌رسانی معطی همچنین گزارش داد که طی ماه گذشته میلادی فلسطینی‌ها ۹۷ بار با سلاح گرم به سوی اشغالگران و شهرک‌نشینان شلیک کرده‌اند که ۳۳ مورد از آن در استان جنین بود. در نتیجه این عملیات‌ها دو صهیونیست به هلاکت رسیده و ۵۰ صهیونیست دیگر زخمی شده‌اند.

به گفته این مرکز، از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ نظامی و شهرک‌نشین صهیونیست به دست فلسطینی‌ها به هلاکت رسیده‌اند که همه این‌ها به لطف مسلح شدن بخش زیادی از فلسطینی‌ها در کرانه باختری است.

در این راستا انواع گروههای مقاومت مسلحانه در کرانه باختری در دو سال اخیر فعالیت خود را آغاز کرده‌اند. گروه عرین الاسود (بیشه شیرها) در بخش قدیمی نابلس (مستقل)، گردان جبع در جنین (وابسته به جهاد اسلامی) گردان عیاش در اردوگاه جنین (وابسته به حماس)، گردان‌های شهداء الاقصی در جنین (وابسته به جنبش فتح)، گردان طولکَرم در اردوگاه نورشمس (وابسته به جهاد اسلامی) گردان واکنش سریع طولکرم (وابسته به فتح) گردان «عقبه جبر» در اریحا (وابسته به جهاد اسلامی)، گردان «اردوگاه عقبه جبر» وابسته به جنبش فتح، گردان طوباس در استان طوباس (وابسته به جهاد اسلامی) و گردان بلاطه در اردوگاه بلاطه در نابلس که زیر مجموعه سرایا القدس شاخه نظامی جهاد اسلامی است.

در این خصوص «زیاد النخاله» دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین ماه گذشته در مصاحبه با روزنالمه الوفاق گفت که درخواست مقام معظم رهبری برای مسلح شدن کرانه باختری، تأثیری بالایی در به وجود آمدن شرایط فعلی داشت. به گفته او تأمین سلاح‌ در کرانه باختری یا طریق قاچاق یا حتی خرید از اسرائیلی‌ها صورت می‌گیرد.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول