اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

خبر خوب| بهره‌برداری از ایستگاه برق دژکوه در روزهای آینده

بهره‌برداری از پروژه ایستگاه برق دژکوه به مراحل پایانی رسیده است.

خبر خوب|  بهره‌برداری از ایستگاه برق دژکوه در روزهای آینده

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، هستند برخی پروژه‌ها که سالیان گذشته کلنگ‌زنی شدند اما با حرکت لاک‌پشتی و روند اجرای آن‌ها به کندی پیش می‌رفت.

در دولت سیزدهم دولت مردمی آیت‌الله رئیسی جان دوباره‌ای به این پروژه‌ها دمیده شد و مردم شاهد به بار نشستن و تحقق اجرایی شدن این پروژه‌ها هستند.

ایستگاه برق ۱۳۲ کیلوواتی برق دژکوه از جمله این پروژه‌هاست که با توجه به افت مکرر برق در شهرستان لنده، کلنگ آن در سال ۱۳۹۸ توسط وزیر وقت نیرو دولت دوازدهم و سایر مسؤولان به زمین زده شد.

این پروژه به طول ۴۵ کیلومتر طی این سال‌ها فقط ۴۵ درصد پیشرفت داشت و با عزم راسخ و اهتمام جدی دولت سیزدهم هم‌اکنون به پیشرفت ۱۰۰ درصدی رسیده و در مرحله بهره‌برداری قرار گرفته است.

سید عبدالعزیز موسوی در خصوص آخرین وضعیت این پروژه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در دهدشت، از بهره‌برداری ایستگاه برق دژکوه در روزهای آینده خبر داد و اظهار کرد: احداث خط ۱۳۲ کیلوولت این ایستگاه به پایان رسیده است.

فرماندار شهرستان کهگیلویه با بیان این‌که بهره‌برداری این ایستگاه باعث خالی شدن بیش از ۲۵ مگاوات بار ایستگاه برق دهدشت خواهد شد گفت: این‌کار باعث برطرف شدن ضعف ولتاژ مناطق زیادی از دهدشت و لنده می‌شود.

به گفته موسوی ترانس موقت ۳۰ مگاولت در این ایستگاه نصب شده و تنها نقاط اتصال آن به خطوط شبکه توزیع در حال است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت موضوع و لزوم احداث سریع خط و این ایستگاه، ترانس موقت یا موبیل ۳۰-۲۲٫۵ مگاولت آمپر فعلا نصب و به بهره‌برداری خواهد رسید و کار ایستگاه دائم با ترانس ۵۰ مگاولت آمپر با توجه به خرید تجهیزات مورد نیاز، در آینده ای نزدیک شروع خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول