اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عملیات احداث تونل به طول ۷۲۳ متر در مسیر حمیل به مهران پایان یافت

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: احداث تونل به طول ۷۲۳ متر در مسیر حمیل به مهران پایان یافت و ۶ پل در مجموع به طول ۴۳۰ متر جانمایی شده است.

عملیات احداث تونل به طول ۷۲۳ متر در مسیر حمیل به مهران پایان یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، خیرالله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی روز پنجشنبه در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از زیرساخت‌های مسیر ایلام به مهران با بیان اینکه تبدیل مسیر کرمانشاه - حمیل به آزادراه از برنامه‌های وزارتخانه است گفت: جاده حمیل - ایلام - صالح آباد - مهران چهارخطه خواهد شد.

خادمی گفت: بیشتر جاده‌های ایلام کوهستانی است به همین دلیل کارهای ساخت و ساز و بهسازی در این مسیر سخت است.

وی افزود: ۶۳۸ کیلومتر مسیر در پیوست قانون بودجه داریم که باید بهسازی یا ساخته شود، برآورد شده برای اصلاح ۸ تا ۱۰ هزار میلیارد هزینه نیاز است. 

خادمی تصریح کرد: یک مسئله که باید پیگیری شود این است که پروژه‌های اربعین از پروژه‌های توسعه استان جدا شود، بحث پیوست استان ایلام به مسیر ریلی نیز یک موضوع مهم است، خواهش ما این است ترتیبی برای افزایش اعتبار پیش بینی شود؛ اربعین یک نعمت است که باعث پیشرفت و توسعه استان می‌شود.

وی افزود: عملیات چهار خطه کردن در محدوده تونل آزادی در حدود ۲ کیلومتر در حال انجام است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: طول مسیر حمیل به مهران ۱۲۱ کیلومتر است که در سه قطعه هم اکنون در حال چهار خطه شدن است.

وی ادامه داد: عملیات آسفالت، بهسازی و چهارخطه کردن مسیر حمیل به مهران در ۹۳ کیلومتر از این محدوده در حال اجراست، احداث یک تونل در این مسیر به طول حدود ۷۲۳ متر پایان یافته و ۶ پل در مجموع به طول ۴۳۰ متر نیز جانمایی شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طی یکسال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال در این مسیر فعالیت های راهسازی انجام شده است.

خادمی ادامه داد: میزان مطالبات پیمانکاران در این قطعات راهسازی حدود پنج هزار میلیارد ریال است که سه هزار میلیارد ریال مربوط به ایلام به مهران ، یک هزار میلیارد ریال متعلق به تونل آزادی و یک هزار میلیارد ریال نیز قبل از آن است.

وی گفت: اعتبار در نظرگرفته شده برای این پروژه ها یک هزار میلیارد ریال است که در تلاشیم تا مطالبات پیمانکاران از محل اسناد خزانه پرداخت شود.

پایان پیام /

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول