اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

منابع مطلع: بایدن از کنگره ۱۰ میلیارد دلار بودجه برای اوکراین می‌خواهد

منابع مطلع در واشنگتن می‌گویند رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کنگره این کشور ۱۰ میلیارد دلار بودجه دیگر برای کمک نظامی به اوکراین درخواست کند.

منابع مطلع: بایدن از کنگره ۱۰ میلیارد دلار بودجه برای اوکراین می‌خواهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، باوجود افزایش انتقادهای سیاسی و عمومی از کمک‌های نظامی بی‌رویه آمریکا به اوکراین برای جنگ با روسیه، اکنون از درخواست بودجه چند میلیارد دلاری کاخ سفید خبر می‌رسد.

منابع مطلع در واشنگتن به شبکه «ریانووستی» گفتند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا قصد دارد از کنگره این کشور ۱۰ میلیارد دلار بودجه دیگر برای کمک نظامی به اوکراین درخواست کند.

این منبع که خواست نام یا سمتش فاش نشود، توضیح داد که بایدن درخواست این بودجه را که احتمالا از ۱۰ میلیارد دلار نیز فراتر برود، در تاریخ پنجشنبه ۱۰ آگوست به کنگره آمریکا ارائه می‌دهد.

این در حالی است که یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید شامگاه چهارشنبه گفت که مقامات آمریکا هنوز چیزی برای اعلام در مورد درخواست جدید احتمالی بایدن از کنگره برای کمک نظامی به اوکراین ندارند.

به نوشته وبگاه ریانووستی، کنگره آمریکا تاکنون ۴۳ میلیارد دلار بودجه در اختیار کاخ سفید قرار داده تا به شکل انواع کمک‌های نظامی و اقتصادی به رژیم کی‌یف ارائه کند.

با این حال، اتحادیه اروپا همچنان بزرگترین کمک‌کننده مالی به اوکراین از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه است که ۱۱.۴۳ میلیارد دلار وام تحت مکانیسم کمک‌های مالی کلان به کی‌یف ارائه کرده است.

اوکراین همچنین ۳.۵۹ میلیارد دلار از صندوق بین‌المللی پول و ۱.۷۶ میلیارد دلار از کانادا کمک مالی دریافت کرده است.

بامداد سه‌شنبه نیز «داگ بوش» رئیس دپارتمان تدارکات ارتش آمریکا اعلام کرد که واشنگتن با ارسال اولین دسته از تانک‌های آبرامز به اوکراین برای جنگ با روسیه موافقت کرده است. (جزئیات بیشتر)

رژیم کی‌یف با طرح این ادعا که حمله روس‌ها به کشورش به‌مثابه اقدام علیه کل اروپاست، تاکنون صدها میلیارد دلار کمک نظامی از کشورهای غربی جلب کرده است. کمک‌های آمریکا به اوکراین، به‌تنهایی از رقم صد میلیارد دلار فراتر رفته و برخی از پیشرفته‌ترین تجهیزات ناتو راهی میادین نبرد با روسیه شده‌اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول