اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

اجرای طرح پایش و ردیابی ویروس آنفلوانزا در طیور بومی شهرستان تربت حیدریه

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت:طرح ردیابی مولکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان (H5) در طیور بومی شهرستان با انجام نمونه گیری و ارسال به آزمایشگاه مرجع انجام شد.

اجرای طرح پایش و ردیابی ویروس آنفلوانزا در طیور بومی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، دکتر سید ابوالحسن سیدین اظهار کرد: طرح اپیـدمیولوژیک ردیابی مولکولی آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در طیور بومی توسط کارشناسان این شبکه انجام و در این طرح از سه روستا و ۱۶۴ قطعه طیور بومی نمونه اخذ و جهت انجام آزمایشات به آزمایشگاه مرجع ارسال شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان افزود: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، انواع پرندگان از جمله مرغ و خروس، بوقلمون، پرندگان زینتی، پرندگان وحشی و شترمرغ را آلوده می‌کند و با شروع ناگهانی تلفات در گله، بی حالی و پژمردگی شدید، کاهش مصرف دان و افت شدید تولید تخم مرغ، علایم تنفسی حاد و سیاه شدن تاج، ریش و ساق پا مشخص می شود.

وی اظهار داشت: راه های پیشگیری از این بیماری شامل ممانعت از ورود پرندگان وحشی به محل نگهداری طیور از طریق نصب توری، رعایت اصول بهداشتی و امنیت زیستی در مرغداری های صنعتی و ضدعفونی کامل محل پرورش و تجهیزات قبل از جوجه ریزی می باشد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول