اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

زندگی  /  آداب زندگی

خبر خوب| روایت مردی که خط‍‌‌شکن شد

۱۸ مرداد ۱۳۹۶ بود که تصاویری دردناک چشم ها را خیره کرد و سیاهی و پلیدی چهره داعش در کنار آرامش جوانی نحیف و استخوانی قلب جهان را لرزاند. سالروز شهادت «محسن حججی» روز بزرگداشت مدافعان حرم نامگذاری شد تا فرصتی باشد برای قدرشناسی از رشادت‌های مردانی که برای امنیت مردمان سرزمینشان لباس رزم پوشیدند؛ آن هم به بهای جان تا در سایه این امنیت هر روز شاهد خبرهای خوب و خوبتر باشیم.

خبر خوب| روایت مردی که خط‍‌‌شکن شد

گروه خبر خوب: ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ بود.  تصاویری دردناک چشم ها را خیره کرد.  همان روزها که گرمای خرماپزان تابستانی از شور و حرارت دفاع از حرم رنگی نداشت.  سیاهی و پلیدی چهره داعش در کنار آرامش جوانی نحیف و استخوانی قلب جهان را لرزاند. نگاه آرام و مطمئن و صلابت و استواری شانه های مردانه اش در کنار خشکی لب های به عطش نشسته، یادآور  غربت و مظلومیت سید شهیدان بود. جوانی که به فرموده رهبرمان حجت خدا در مقابل چشم همگان شد. سالروز شهادت «محسن حججی» روز بزرگداشت مدافعان حرم نامگذاری شد تا فرصتی باشد برای یادآوری و قدرشناسی از رشادت های مردانی که برای آسایش و امنیت مردمان سرزمین شان لباس رزم پوشیدند؛ آن هم به بهای جان تا در سایه این امنیت و آسایش هر روز شاهد خبرهای خوب و خوب تر باشیم.

رهبرتان هم به احترام غیرتتان تمام قد می ایستد

*تبریک و تشکر پدرانه نوش جانتان! 

چند وقتی نیست که از رویدادی بی نظیر می گذرد. حماسه حضور چند ماهه دریادلان قهرمانی که اشک ها و لبخندهای همسران و فرزندانشان گویای عاشقی ها و دلتنگی هایشان بود و حالا دیدار اعضای ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش با فرمانده کل قوا  و تبریک و تشکر پدرانه رهبر، پاداشی  برای قهرمانان ناوشکن‌های «دنا» و «مکران» است. هم برای قهرمانانی که دریا را نوردیدند و هم قهرمانانی که پشت جبهه حماسه و ایثار، با حفظ کانون گرم خانواده، امید بازگشت را در قلب مردانشان زنده نگاه داشتند.   

*نفتکشی که واسطه خیر می شود 

امواج آرام و بی‌هیاهوی خلیج همیشه فارس، کشتی نفت‌کش را مثل گهواره‌ای تکان می‌دهد که پیام درخواست کمک اضطراری از یک موتور لنج باری تلاطمی در میان اهالی نفت‌کش به پا می کند. موتور لنج با ۶ سرنشین در حال غرق شدن است و فرصت برای کاپیتان و دریانوردان کشتی نفتکش شرکت ملی نفتکش ایران کم. پس مطابق قوانین بین المللی دریانوردی ضمن هماهنگی با اداره بنادر و دریانوردی جزیره کیش و اعلام این حادثه، بلافاصله به سمت موقعیت شناور سانحه دیده در محدوده آب‌های این جزیره تغییر مسیر می دهد و پس از رسیدن به موقعیت لنج باری حادثه دیده، عملیات نجات آغاز می شود و با اقدام به موقع و سرعت عمل کاپیتان و دریانوردان کشتی نفتکش، ۶ خدمه این شناور از خطر غرق شدن نجات یافتند.

«خرّم آن کس که در این محنت گاه، خاطری را سبب تسکین است»

*مردی که خط شکن شد

جملات پشت‌سرهم مصاحبه تلفنی، از سرعت انگشتانش جا می‌ماند. تندوتند می‌شنود و تندتر و تندتر تایپ می‌کند. نظم و انضباطش زبانزد است. خلق و خو و پشتکارش هم حرف ندارد. نمی‌شود و نمی‌توانیم در کارش راه ندارد.«علی عباسی مزار»، خبرنگار روشن‌دلی است که در سال‌های نوجوانی، سوی چشمانش کم شده‌است تا او را برای آینده‌ای متفاوت آماده کند. برای روزهایی که صبر و استقامت می‌طلبد. بااینکه نابینایی‌اش مادرزادی نبوده‌است، ناامید نشده و از تلاش دست نکشیده است. خط بریل را آموخت. بیشتر از قبل درس خواند و علوم سیاسی را در دانشگاه انتخاب کرد. به سراغ حرفه‌ای رفت تا به خودش ثابت کند می‌تواند و توانست. خط شکن شد و با حضورش در عرصه خبر مشوق روشن‌دلان شد. 

* WHO IS HOSSEIN 

لباس سیاه عزا پوشیده است و دلش برای سینه زدن در هوای هیئت پر می‌کشد. به یاد عطش لب‌های حسین و فرزندانش می‌سوزد و دست‌به‌کار می‌شود. با یک بغل حسرت از این‌همه دل‌تنگی، بطری‌های آب خنک در هوای گرم «هاوایی»، فرصت خوبی است تا هم آتش حسرت دلش را خاموش کند و هم از نامی آشنا بگوید؛ از «حسین(ع)». آن‌هم برای مردمی که نمی‌دانند این حسین کیست که عالم همه دیوانه اوست! روی بطری‌ها یک برچسب با عنوانWHO IS HOSSEIN زده و یکPR code، تا هر کس دوست داشته باشد با این معجزه پروردگار آشنا شود.

کوچکترین فاتح بلند ترین قله ایران

*«یاعلی» گفت و علی یارش شد!

ایرانی که باشی حرف اول را غیرت می‌زند و سن‌وسال معنا ندارد. حرفش را که زد شاید خیلی‌ها ته دلشان لرزید. بعضی‌ها نیشخند زدند و عده‌ای هم زیر لب آیه یأس خواندند. اما خواست، توانست و رسید. می‌خواست کوچک‌ترین فاتح بلندترین قله ایران باشد و نامش را در خاطره تاریخ ثبت کند. راست گفت! از همان لحظه که عزمش را جزم کرد و اراده‌اش را استوار، از همان لحظه که دست بر کمر گرفت و« یا علی» گفت، علی یارش شد.گام‌های کوچکش را یکی پس‌از دیگری برداشت و خودش را در کنار بلندای قله‌ای دید که شکوهش مثال‌زدنی است. دست‌مریزاد به غیرت مردان کوچک این سرزمین.

مردی که شهادتش آغاز فصلی نو در دفاع از حرم شد

*یادگاری از یک مرد

۲۱ تیر ماه ۱۳۷۰ در نجف آباد اصفهان به دنیا آمد. شاید آن روزها کسی نمی دانست که قرار است پایان عمر کوتاهش یک آغاز باشد. یک نقطه عطف برای دورانی پرشکوه از حضور دلاور مردانی در عرصه دفاع از ناموس و امنیت.از محسن جوان یک پسر به یادگار ماند تا نامش به نام و یاد مولا، علی باشد. حسن ختام این بسته از خبرهای خوب حرف‌هایی پدرانه است به فرزندی که به حرمت امنیت و آسایش مردمان سرزمینش از گرمای دستان مردانه پدرانه اش گذشت.

«سلام علی آقا، سلام باباجان، سلام پسر گلم، چند کلمه‌ای هم می‌خواستم با تو حرف بزنم، ببخشید که باباجان در سن کودکی رهایت کردم و رفتم!... اسمت را گذاشتم علی تا مولا و پیشوایت، الگویت علی (ع) شود!... می‌خواهم طوری علی‌وار (ع) زندگی کنی که یکی از سربازان امام زمان (عج) شوی...»

*خوش‌خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هر یک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول