اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

قاضی‌زاده: بزرگ‌ترین هدف تمدن «اسلامی، ایرانی» انسان‌سازی است +فیلم

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: بزرگ‌ترین داشته و هدف تمدن اسلامی، ایرانی انسان‌سازی است. انسان‌های ترازی هم که ساخته شهدا هستند.

قاضی‌زاده: بزرگ‌ترین هدف تمدن «اسلامی، ایرانی» انسان‌سازی است +فیلم

به گزارش خبرنگار حوزه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در گفت‌وگوی زنده تلویزیونی گفت: حرکتی رو به رشد در صدا و سیما در پرداختن به موضوعات مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت و خانواده عزیز ایثارگران و شهدا دیده می شود. خصوصاً پس از تشکیل میز تخصصی در این زمینه و ایجاد پشتیبانی و برنامه‌سازی که شکل گرفته کار برای ما هم راحت‌تر شده است.

ما قبلاً برای پیش بردن کارها مجبور بودیم با بخش‌های مختلف صدا و سیما ارتباط بگیریم ولی حالا یک مسئول واحد پیدا کرده است. اثر این کار در بخش‌های مختلف خبری و برنامه‌سازی‌هایی در قالب فیلم و سریال و ... خیلی خوب دیده می‌شود. 

وی اضافه کرد: در حوزه خبر شاهد اتفاق مناسبی هستیم که صدا و سیما به اقصی نقاط کشور نورافکن انداخته و در هر گوشه‌ای قهرمان‌های واقعی آن منطقه که شهدا، والدین و همسرانشان هستند را به بهانه‌های مختلف روایت می‌کند؛ امیدواریم این حرکت رشد و توسعه یابد و به روز شود.

رئیس بنیاد شهید ادامه داد: همچنین امیدواریم ابعاد بین‌المللی نیز پیدا کند چرا که بزرگ‌ترین داشته و هدف تمدن اسلامی ـ ایرانی انسان‌سازی است. انسان‌های ترازی هم که ساخته شهدا هستند.

قاضی‌زاده ادامه داد: هر جامعه‌ای خودش را با یک مؤلفه معرفی می‌کند. یکی با ساختمان‌ها خود را معرفی می‌کند، یکی با اینکه به فضا رفته خود را معرفی می‌کند،‌ دیگری با قهرمانان و قدرت‌های خیالی سینمایی خود را معرفی می‌کند. آن چیزی که مکتب اسلام و ایران عزیز می‌تواند خود را با آن معرفی کند شهدا هستند که بی‌نظیر است و هیچ مکتب و کشور دیگری هم آن را ندارد.

وی تأکید کرد: امیدواریم با اقدامات خوبی که صدا و سیما شروع کرده بتوانیم در عرصه بین‌المللی نیز به معرفی شهدای خود بپردازیم.

قاضی‌زاده در ادامه گفت: ما در بنیاد شهید با کمک شهرداری‌ها و سایر نهادها به دنبال این هستیم که گلزارهای شهدا میعادگاه‌های عبادی و فرهنگی هر شهر شوند.

وی افزود: برای مثال در حال حاضر در دهه‌های محرم، ماه رمضان و ... در گلزارها برنامه‌هایی برپا می‌شود. حرکت‌های مردمی همچون زیارت نائب‌الشهید را در راهپیمایی اربعین، ۲۲ بهمن و روز قدس را نیز آغاز کرده‌ایم تا هر کسی که در این مراسم‌ها شرکت می‌کند با یاد یک شهید قدم بردارد.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: کمپین‌های مردمی مثل «با هم»، «مهمانی مامان»، «برف شادی» و ... نیز شکل گرفته و تلاش شده تا ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط خود مردم صورت گیرد و توسعه سراسری پیدا کند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول