اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

هیچ ارفاقی به سارقان نمی‌شود؛ نه رأی باز و رأی کار و نه مرخصی

دادستان همدان با تأکید بر اینکه سارق نباید هیچ گاه احساس امنیت کند، گفت: هیچ گونه ارفاقی برای سارقان در بند داده نمی‌شود، نه رأی باز و رأی کار و نه هیچ گونه مرخصی.

هیچ ارفاقی به سارقان نمی‌شود؛ نه رأی باز و رأی کار و نه مرخصی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن خانجانی پیش از ظهر امروز در کارگروه پیشگیری و مبارزه با سرقت اظهار کرد: دو سالی می شود که چگونگی اقدام و برخورد با سارقان اموال با ارزش کمتر از ۲۰ میلیون تومان از سوی این دادستانی ابلاغ شده، اما تاکنون آن گونه که باید و شاید توجه نشده است.

وی افزود: در این رابطه مأموران ذیربط مکلفند بلافاصله پس از گزارش هر گونه سرقت از سوی اشخاص، بدون توجه به ارزش ریالی مال مسروقه، در اسرع وقت تحقیقات و اقدام لازم برای کشف مال مسروقه و نیز شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین را انجام دهند و متهم را با توجه به اصل غیر قابل گذشت بودن جرایم تا احراز شرایط قابل گذشت بودن از سوی مرجع قضایی، همراه پرونده به مراجع قضایی اعزام کنند.

دادستان همدان افزود: این بدان معناست که در کلانتری یا پاسگاه‌ها به هیچ عنوان کسی حق ندارد حتی با رضایت شاکی، متهمی را تنها به صرف آن که مال باخته رضایت داده تا قبل از اظهار نظر قضایی آزاد کند، چرا که سارق نباید هیچ گاه احساس امنیت کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: هیچ گونه ارفاقی برای سارقان در بند داده نمی‌شود، نه رأی باز  و رأی کار و نه هیچ گونه مرخصی.

خانجانی با اشاره به افزایش سرقت‌ها گفت: از آنجا که عمده سرقت‌های خرد توسط معتادین متجاهر انجام می شود، فراجا در افزایش طرح های پاکسازی و معرفی این افراد به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ برنامه‌ریزی مستمری داشته باشد.

وی عنوان کرد: اتاق اصناف مکلف است به طور مستمر تمام واحدهای صنفی را از نظر نصب دوربین سالم و دائمی مورد پایش قرار دهد تا در صورت هر گونه مشکل، صاحبان این واحدها در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام کنند.

دادستان همدان با انتقاد از شرکت توزیع نیروی برق نیز گفت: طبق مصوبات جلسه پیشین قرار بر آن بود تا با بهره گیری از کابل خودنگهدار در شبکه برق نسبت به کاهش سرقت و ایمنی شبکه اقدام شود که تاکنون وعده داده شده از سوی این شرکت به طور کامل محقق نشده است.

وی به موضوع یکسان‌سازی دفاتر ضایعاتی ها با ورود شهرداری و اتاق اصناف اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از مال خری باید در این دفاتر همه خریدها، فروش ها، قیمت ها و میزان کالای رد و بدل شده ثبت شود.

خانجانی عنوان کرد: شهرداری نیز مؤظف است نسبت به نصب دوربین های پایش تصویری و پلاک خوان  برنامه‌های خود را منطبق با مصوبات اعلامی هرچه سریعتر اجرایی کند.

وی همچنین بر استفاده از ظرفیت بسیج و دهیاری‌ها در گشت و بازرسی‌ها برای پیشگیری مؤثر تأکید کرد. 

پایان پیام/ ۳۱۴۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول