اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

افزایش ۳۰ درصدی برداشت گندم و جو با تسهیلات مکانیزاسیون

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام تسهیلات مناسبی در بخش یانه‌سر برای عمیق کارها، ردیف و ریزکارها با کارمزد ۴ درصدی ارائه داد که در نتیجه ۳۰ درصد افزایش محصول در گندم و جو را شاهد بودیم.

افزایش ۳۰ درصدی برداشت گندم و جو با تسهیلات مکانیزاسیون

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان شهرستان بهشهر، غلامرضا قنبری صبح امروز در آیین گرامیداشت روز خبرنگار در بین اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران در بخش کشاورزی با انعکاس  ظرفیت‌های جهاد کشاورزی، زبان گویای مردم و مسؤولان هستند.

وی افزود: در طول یکسال گذشته با همدلی و وفاق در کنار هم نسبت به مشکلات و ظرفیت‌های کشاورزی تلاش کرده و خبرنگاران زبان گویای ما بودند و گزارشات و پیگیری آنان در بخش توانمندی جهاد کشاورزی شاهد بالندگی این عرصه شد.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر یادآور شد: بهشهر در بخش کشاورزی با تنوع ۷۸ کشت محصول کشاورزی و دارا بودن مرتع تنوع فراوان و ۶۲ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی که اولویت تولیدات ما در گندم، جو، برنج، مرکبات، کلزا و... است و نقش بسزایی در تولیدات کشاورزی و باغی مازندران دارد.

قنبری گفت: در سال جاری ۱۱۵ هزار تن گندم در استان خریداری شد که ۵۰ هزار تن از بهشهر بوده و ۴۸ درصد از تولیدات گندم مازندرانی به بهشهر اختصاص داشت که ۳۵ هزار تن گندم در دشت و ۱۵ هزار تن گندم در کوهستان‌گندم برداشت شد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به خشکسالی شاهد رشد قابل توجهی در گندم بودیم، خاطرنشان کرد: این‌مساله بیانگر ظرفیت همکاران و درایت کشاورزان و مسؤولان و ارائه گزارشات خبرنگاران بود.

قنبری گفت: در بخش کشت برنج، سال‌های گذشته ۱۵ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج بود که امسال به ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار رسید که اغلب کشت ما و ۸۰ درصد کشت برنج طارم و محلی بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بهشهر یادآور شد: اعتبارات شهرستان در بحث کشت مکانیزه با توجه به حمایت دولت و ستاد فرمان امام مناسب بود و  ۸۰ درصد کشت مکانیزه شد که در افزایش تولید و کاهش ضایعات موثر است.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام تسهیلات خوبی در بخش یانه‌سر برای عمیق کارها و ردیف و ریزکارها با کارمزد ۴ درصدی ارائه داد و ۳۰ درصد افزایش محصول در گندم و جو را شاهد بودیم و در کشت گندم امسال از ۱۰ هزار تن پارسال به ۱۵ هزار تن رسیدیم.

این مسؤول خاطرنشان کرد: تنها مشکل شهرستان کمبود آب زراعی در بخش زراعت و باغات و در تولیدات نیازمند صنایع تبدیلی است.

قنبری گفت: محصولات مناسبی در بهشهر تولید می‌شود اما عدم وجود صنایع تبدیلی موجب هدررفت محصولات می‌شود و همچنین در بخش آب زراعی هم با مشکل روبرو هستیم  و با بهره برداری از سد گلورد به توسعه بیشتر در بخش کشاورزی می‌رسیم و با آب مطمئنه می‌توانیم بعد از کشت گندم، کشت علوفه، پنبه و.. را داشته باشیم.

وی گفت: با ایجاد صنایع تبدیلی در شهرستان رونق در بخش کشاورزی را شاهد خواهیم بود و می‌توان محصولات مازاد را تبدیل به آبمیوه و کنسانتره کرد که سرمایه‌گذار در شهرک سردار سلیمانی داریم و در حال انجام کار است تا با ایجاد صنایع تبدیلی در شرق استان مازندران، ضایعات کمتری داشته باشیم و مازاد محصولات فرآوری شود.

پایان‌پیام/۸۶۰۰۲/غ/ف

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول