اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

بیمارستان‌های اصفهان، دوستدار سالمند شدند

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: بیمارستان‌های چمران و امین اصفهان نخستین بیمارستان‌های دوستدار سالمند در کشور هستند.

بیمارستان‌های اصفهان، دوستدار سالمند شدند

 ماهرخ کشوری محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان شهر اصفهان را شهر دوستدار سالمند خواند و اظهار داشت: هم اکنون بیمارستان تک تخصصی شهید چمران و بیمارستان جنرال امین به عنوان دو بیمارستان دوستدار سالمند در کشور فعالیت می کنند.

وی با اشاره به وضعیت موجود سالمندی در اصفهان افزود: درحال حاضر ۱۲ درصد از جمعیت استان اصفهان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

کشوری ادامه داد: در شهر دوستدار سالمند به دنبال آن هستیم که کلینیک‌ها، داروخانه‌ها و آزمایشگاه‌ها به این سمت حرکت کنند.

این محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در سال ۲۰۱۵، در سطح بین‌المللی بالغ بر ۹۰۰ هزار سالمند بالای ۶۰ سال داریم، اضافه کرد: تا سال ۲۰۵۰ جمعیت سالمندان به ۲ میلیارد نفر می‌رسد.

وی بیان کرد: ۲۵ درصد جمعیت فعلی کشور میانسال هستند یعنی در آینده نزدیک از هر ۴ نفر ایرانی، یک نفر سالمند خواهد بود.

کشوری با اشاره به اینکه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد سالمندان دچار سقوط می‌شوند و اگر در خانواده سالمندی دچار سقوط شد یعنی سراشیبی مرگ را طی می‌کند، ادامه داد: سقوط و افتادن، بزرگترین خطری است که سالمندان ما را تهدید می‌کند. 

این محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزایش سن سالمندی و رساندن به سن ۸۵ سالگی را نخستین گام برای ارتقای زندگی سالمندی مطرح ساخت و گفت: در گام بعدی، هدف اصلی کیفیت زندگی سالمندان است، اینکه سالمند سالم داشته باشیم، در گام بعدی نیز باید به سالمند سالم فعال مولد برسیم که در جامعه ایفای نقش داشته باشند.

وی سالمندی را موفق خواند که دارای مشارکت اجتماعی سالم و فعال باشد و بتواند تجارت ارزشمند خود را به عنوان یک پیشکسوت الگو قرار دهد و جامعه را به تعالی برساند و در نهایت احساس ارزش بودن پیدا کند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول