اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

یزدی خواه خبر داد؛ تلاش مجلس برای بیمه رایگان زائران اربعین و کاهش هزینه پارکینگ در مرزها

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه درصدد تسهیل سفر زائران اربعین هستیم، از تلاش مجلس برای بیمه رایگان زائران اربعین و کاهش هزینه پارکینگ در مرزها خبر داد.

یزدی خواه خبر داد؛ تلاش مجلس برای بیمه رایگان زائران اربعین و کاهش هزینه پارکینگ در مرزها

سید علی یزدی‌خواه نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانای خبرگزاری فارس با اشاره به هزینه پارکینگ‌های مرزی در اربعین که از سوی مسئولین برای هر شبانه روز 25 هزار تومان اعلام شد، گفت: در تمام سال‌ها در راه پیمایی مقدس اربعین زیر ساخت‌های انجام این سفر معنوی سال به سال بهبود پیدا می‌کند امسال هم برای این مراسم معنوی هزاران واحد پارکینگی در مرز‌های مختلف کشور آماده سازی شده است.

وی افزود: ما در مجلس تمام سعی خود را می‌کنیم که از زائرانی که قصد سفر اربعین را دارند عوارض خروج دریافت نکنیم همچنین بیمه حوادث زائران اربعین را در این سفر معنوی رایگان اعلام کنیم.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مبلغ ۲۵ هزار تومانی که گفته می‌شود در برابر هزینه‌ای که در استان‌ها و شهر‌های مختلف دیگر گرفته می‌شود مبلغ آنچنان زیادی نیست؛ اما ما چون درصدد تسهیل سفر زائران اربعین هستیم، بنابر‌این خود ما به دنبال کاهش هزینه‌های پارکینگ‌های اربعین هستیم.

یزدی‌خواه تصریح کرد: آماده سازی این پارکینگ‌ها برای زائران اربعین هزینه دارد. برای نظم‌دهی این پارکینگ‌ها نیاز به نیروی انسانی، خدمات زیر ساختی، روشنایی و آب است که تمام این نیاز‌ها هزینه‌بر است.

وی ادامه داد: نباید همه هزینه‌ها را بر عهده دولت قرار دهیم و تحمیل کنیم اما با این حال تقاضای ما این است که برای زائران اربعین تسهیلات بیشتری در نظر گرفته شود.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که چرا باید از زائران به خاطر پارک ماشین در یک محوطه‌ای شبانه روز ۲۵ هزار تومان گرفته شود، گفت: پارکینگ بدون خدمات نیست. پارکینگ زائران علاوه بر امکانات محیطی، مسئولیت و نگهبانی دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول