اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  آموزش و پرورش

بهسازی 45 هزار کلاس درس تا پایان تابستان

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه 19 درصد کلاس‌های درس ناایمن هستند، گفت: اکنون بهسازی 24 هزار کلاس درس انجام شده است و امیدواریم تا پایان تابستان 45 هزار کلاس درس نیز به این آمار اضافه شود.

بهسازی 45 هزار کلاس درس تا پایان تابستان

 به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، حمیدرضا خان محمدی رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور امروز در نشست خبری درخصوص اجرای طرح شهید عجمیان با هدف بهسازی و شاداب‌سازی فضای فیزیکی مدارس به ویژه در مناطق کم برخوردار، اظهار کرد: دو روز آینده کمیسیون تلفیق به بحث اعتبارات مربوط به ساخت و نوسازی مدارس می‌پردازد.

وی افزود: در حال حاضر 81 درصد کلاس‌های درس مستحکم هستند و 19 درصد ناایمن هستند که 104 هزار کلاس درس را شامل می‌شود؛ از این تعداد 30 هزار کلاس باید تخریب و از نو ساخته شوند و 70 درصد نیازمند بازسازی و مقاوم‌سازی هستند.

خان‌محمدی تصریح کرد: اگر در برنامه هفتم به اعتبارات مورد نیاز توجه نشود با یک ابر چالش مواجه خواهیم شد؛ چرا که 3 میلیون دانش‌آموز در مدارس ناایمن حضور دارند.

وی با بیان اینکه در برخی دشت‌های ایران شاهد فرونشست زمین هستیم و این موضوع باید مدنظر باشد، ادامه داد: امیدواریم یک حکم خوب در برنامه هفتم توسعه برای ساخت مدارس داشته باشیم.

* چالش‌های جمعیتی برای مدارس

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش، چالش‌های جمعیتی را از دیگر مشکلات عنوان کرد و افزود: در حاشیه شهر تهران مانند شهرستان‌های بهارستان و شهریار به شدت با رشد جمعیت مواجه هستیم؛ از سوی دیگر به دلیل تغییرات در اوضاع افغانستان شاهد افزایش میزان مهاجرت‌ها به ایران هستیم.

وی با بیان اینکه مرمت و بهسازی مدارس، چالش دیگری است، گفت: مدارس دچار چالش‌هایی شده‌اند که به دلیل نبود سرانه، امکان تعمیر آنها وجود ندارد و برای حل این مشکل از ظرفیت قرارگاه جهادی استفاده کردیم چون می‌توانند جمعیت بسیاری را برای حل مسأله بسیج کنند.

خان‌محمدی توضیح داد: برای مدارسی که نیازمند تعمیرات جزئی هستند به عنوان مثال به تعمیر آبخوری یا ایزوگام نیاز دارند، گروه‌های جهادی دانش‌آموزی را تشکیل دادیم و مدیر و دانش‌آموزان، مسائل را شناسایی و حل می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی هنرستان‌ها را تجهیز کردیم تا میز و نیمکت سایر مدارس را تعمیر کنند، اظهار کرد: در طرح شهید عجمیان، خانواده‌ها، معلمان، دانش‌آموزان، بسیج، خیرین، مساجد و هر فردی که خود را مدیون مدرسه محله‌اش می‌داند، برای شاداب سازی و بهسازی مدارس در ایام تابستان تلاش می‌کند.

* بهسازی 24 هزار کلاس درس انجام شده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با تأکید بر اینکه این کار در تمام استان‌ها آغاز شده است، گفت: دانش‌آموزان در کنار معلمان برای رنگ آمیزی مدارس مشارکت می‌کنند و گروه‌‌های جهادی هم حضور دارند؛ به عنوان مثال یک گروه جهادی از مازندران به خوی رفته است.

وی با بیان اینکه اصلاح 100 هزار کلاس درس به یک سال اعتبارات سازمان نوسازی نیاز دارد اما اکنون از ظرفیت گروه‌های جهادی برای این مسأله استفاده می‌شود، افزود: نیروی دریایی ارتش نیز در این کار مشارکت داشته است.

خان‌محمدی با اشاره به اینکه اکنون بهسازی 24 هزار کلاس درس انجام شده و امیدواریم تا پایان تابستان 45 هزار کلاس درس نیز به این آمار اضافه شود، تصریح کرد: هدف گذاری برای 100 هزار کلاس درس است که باقی مانده تا پایان سال انجام می‌شود.

وی افزود: مدیران مدارس در مناطق محروم، نیازهای خود را در سامانه‌ای که به آنها اطلاع رسانی شده است، بارگذاری کرده‌اند و گر‌وه‌های جهادی به این سامانه دسترسی دارند و می‌توانند به مدارس متصل شوند‌.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: خیرین الزاماً نباید مدرسه بسازند بلکه می‌توانند در بازسازی و بهسازی مدارس مشارکت کنند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول