اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

تأکید امام جمعه سمنان بر نظارت مستمر بر بازارها

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان با تقدیر از نظارت مستمر برخی مسؤولان بر بازارها گفت: نظارت مسؤولان باید به‌گونه‌ای باشد که بازاریان تصور نکنند مقطعی است و تکرار نخواهد شد.

تأکید امام جمعه سمنان بر نظارت مستمر بر بازارها

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان صبح امروز در جلسه شورای اداری استان سمنان با حضور استاندار سمنان، مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی و اعضای شورای تأمین استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون‌کفن انقلاب اسلامی، به توجه شهدا به نظام، انقلاب و رهبری اشاره کرد و گفت: شهدای والامقام انقلاب اسلامی هم ناظر بر اعمال ما هستند و هم امداد آنها در بزنگاه‌ها و گردنه‌های انقلاب به یاری کشور می‌آید.

وی با تشریح فرازهایی از نامه ۵۳ نهج‌البلاغه اظهار کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در این نامه که خطاب به مالک اشتر نوشته شده، پس از برشمردن ویژگی‌های ممدوح بازرگانان و تجار، به برخی اقدامات ناپسند در کسب‌وکار اشاره می‌کند و از کارگزاران می‌خواهد با آن مقابله کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان افزود: امام علی (ع) می‌فرماید «أَنَّ فِی کَثِیر مِنْهُمْ ضِیقاً فَاحِشاً، وَشُحّاً قَبِیحاً، وَاحْتِکَاراً لِلْمَنَافِعِ، وَتَحَکُّماً فِی الْبِیاعَاتِ، وَذَلِکَ بَابُ مَضَرَّة لِلْعَامَّةِ، وَعَیبٌ عَلَی الْوُلاَةِ، فَامْنَعْ مِنَ الاِحْتِکَارِ، فَإِنَّ رَسُولَ اللهِ (ص). وَلْیکُنِ الْبَیعُ بَیعاً سَمْحاً بِمَوَازِینِ عَدْل وَأَسْعَار لاَ تُجْحِفُ بِالْفَرِیقَینِ مِنَ الْبَائِعِ وَالْمُبْتَاعِ. فَمَنْ قَارَفَ حُکْرَةً بَعْدَ نَهْیکَ إِیاهُ فَنَکِّلْ بِهِ، وَعَاقِبْهُ فِی غَیرِ إِسْرَاف».

مطیعی ادامه داد: امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید «این را هم بدان که در میان بازرگانان، کسانی هم هستند که تنگ‌نظر و بدمعامله و بخیل و احتکار کننده‌اند، که تنها با زورگویی به سود خود می‌اندیشند و کالا را به هر قیمتی که می‌خواهند می‌فروشند، که این سودجویی برای همه افراد زیان‌بار و عیب بزرگی بر زمامدار است. پس، از احتکار کالا جلوگیری کن، که رسول خدا (ص) از آن جلوگیری می‌کرد، باید خرید و فروش در جامعه اسلامی، به‌سادگی و با موازین عدالت انجام گیرد، با نرخ‌هایی که بر فروشنده و خریدار زیانی نرساند، کسی که پس از منع تو احتکار کند، او را کیفر ده تا عبرت دیگران شود».

امام جمعه سمنان با بیان اینکه طبقات محروم جامعه در گرانی‌ها بیش از سایر اقشار در تنگنا قرار می‌گیرند، گفت: مسؤولان نظام اسلامی باید شبانه‌روز دغدغه اقشار محروم و مستضعف را داشته باشند و یکی از بهترین کارها در این جهت، افزایش نظارت‌های میدانی است.

مطیعی با تقدیر از نظارت مستمر برخی مسؤولان بر بازارها تصریح کرد: نظارت مسؤولان باید به‌گونه‌ای باشد که اگر کسی قصد تخلف داشت، به هیچ عنوان در امان نباشد و تصور نکند نظارت مسؤولان مقطعی است و تکرار نخواهد شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز فرآیند پیش‌ثبت‌نام نامزدهای انتخابات مجلس گفت: یکی از فواید این اقدام، کاهش مشکلات فرآیند ثبت‌نام در انتخابات و نیز ایجاد فرصت بیشتر برای مردم جهت بررسی گزینه‌های نامزدی در انتخابات است.

مطیعی انتخاب افراد متعهد، متخصص و اصلح را یکی از پایه‌های اصلی انتخابات پیش‌رو دانست و افزود: توقع ما این است که برخی افراد که مقبولیت آنها از خودشان و برخی از اعضای خانواده آنها فراتر نمی‌رود، وارد صحنه انتخابات نشوند و البته از آن طرف نیز از آن افرادی که به تعهد، پاکدستی و دلسوزی شناخته می‌شوند و مسؤولیت را پله‌ای برای رسیدن به مقام بالاتر نمی‌دانند و قصد خدمت به مردم دارند، دعوت می‌کنیم در عرصه انتخابات حاضر شوند.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: از فعالان سیاسی، فرهنگی و دلسوزان نظام و انقلاب انتظار می‌رود از چهره‌های توانمندی که قصد خدمت دارند برای حضور در عرصه انتخابات دعوت کنند.

مطیعی با تقدیر از عملکرد نمایندگان استان سمنان در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از شخص خاصی در جریان انتخابات مجلس حمایت نمی‌کنم و اساساً چنین وظیفه‌ای هم ندارم.

وی، «مقبولیت» و «رأی‌آوری» را یکی دیگر از شروط حضور در عرصه انتخابات دانست و خاطرنشان کرد: افرادی که با قصد خدمت به مردم وارد عرصه انتخابات می‌شوند، از لحظه ثبت‌نام، در حال عبادت هستند و نزد خداوند متعال مأجور خواهند بود.

پایان پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول