اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

کاهش هزینه‌‌‌ نگهداری 77 هزار کیلومتر از جاده‌‌های ‌کشور با پایش رویه آسفالت ‌

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: با همکاری سازمان راهداری 77 هزار کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی کشور را پایش کردیم، وضعیت رویه جاده‌ها، نحوه نگهداری و غیره رصد شد و با این شیوه، هزینه نگهداری راه‌ها تا 50 درصد در برخی مناطق کاهش یافت.

کاهش هزینه‌‌‌ نگهداری 77 هزار کیلومتر از جاده‌‌های ‌کشور با پایش رویه آسفالت ‌

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مجید کیانپور با بیان اینکه کنترل کیفی پروژه‌ها ضرورت است و این براساس استانداردهای موجود در کشور و تمرکز بر تضمین کیفیت انجام می‌شود، اظهار داشت: هدف‌گذاری شده سالانه حدود 4 میلیون آزمایشگاه توسط آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک انجام شود. 

وی افزود: 170 نوع آزمایش جدید به سبد کاری آزمایشگاه اضافه شده است و در حوزه کنترل کیفی همه خدمات طبق استانداردهای جهانی ارائه می‌شود.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: در یک سال گذشته 70 هزار متر حفاری برای مطالعات ژئوتکنیک در سراسر کشور داشته‌ایم؛ همچنین در حوزه کنترل کیفی مسکن مهر حضور داریم.

وی گفت: با همکاری سازمان راهداری 77 هزار کیلومتر از محورهای اصلی و فرعی کشور را در یک سال اخیر پایش کردیم، وضعیت رویه جاده‌ها، نحوه نگهداری و غیره رصد شد و با این شیوه، هزینه نگهداری راه‌ها تا 50 درصد در برخی مناطق کاهش یافت.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه در یک سال اخیر 500 کیلومتر پیمایش مسیر برای کنترل کیفی در آزادراه‌ها داشته‌ایم، عنوان کرد: در 3 سال گذشته 345 هزار نفر-ساعت آموزش در حوزه کاری داشته‌ایم این عدد سال گذشته 130 هزار نفر-ساعت، سال 1400 تعداد 110 هزار نفر-ساعت و سال 1399 تعداد 105 هزار نفر-ساعت بود.

کیانپور گفت: 32 تفاهم‌نامه با دستگاه‌های اجرایی مختلف داشته‌ایم که آزمایشگاه در استان‌های مختلف در حال انجام فعالیت‌‌ها است، با دستگا‌ههایی نظیر سازمان استاندارد، شرکت شهرهای صنعتی، بنیاد مسکن، سازمان نظام مهندسی و غیره هم‌افزایی داشته‌ایم و برای توانمندسازی بیشتر شرکت فعالیت‌های روبه رشدی انجام شده است.

وی افزود:‌ در پنجره خدمات واحد، خدمات آنلاین، طبق دستور دولت ارائه می‌دهیم.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه 25 درصد سهم بازار را در اختیار داریم، عنوان کرد: پیش‌بینی می‌کنیم در حوزه ژئوتکنیک این عدد تا 5 سال آینده به 30 درصد برسد.

کیانپور اضافه کرد: در 3 بندر استان بوشهر از جمله دیلم و گناوه امکان‌سنجی توسعه آن مناطق، کاوش و ژئوتکنیک دریایی انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه صدور مجوز آزمایشگاه‌های فنی و مکانیکی خاک خصوصی در حیطه اختیارات ما نیست، گفت: سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام مهندسی ساختمان این مجوزها را صادر می‌کند. 

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم فعالیت‌های تصدی‌گرانه را کنار بگذاریم و در حوزه تضمین کیفیت (QA) ورود کنیم. 

کیانپور با بیان اینکه 23 درصد منابع عمومی کشور صرف پروژه‌های  عمرانی می‌شود، گفت: تلاش مسئولان مربوطه در حوزه پروژه‌های عمرانی فقط تأمین مالی برای پروژه است و کمتر به موضوع کنترل کیفیت ورود می‌کنند، حال بهتر است بخش خصوصی کنترل کیفیت را انجام دهد و آزمایشگاه تضمین‌کننده کیفیت باشد. 

وی افزود: 4 هزار شرکت آزمایشگاه کنترل کیفی در سطح کشور وجود دارد و اگر موضوع کنترل کیفی در پروژه‌های عمرانی با حضور بخش خصوصی توسعه یابد، افزایش عمر مفید و ایمنی بیشتر در کنار حفظ سرمایه ملی برای پروژه‌های عمرانی محقق خواهد شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول