اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

اقامه نماز در پشت درب مسجد کازرونی+عکس و فیلم

به دنبال بسته شدن مسجد کازرونی، نمازگزاران در خیابان پشت درب مسجد نماز را اقامه کردند.

اقامه نماز در پشت درب مسجد کازرونی+عکس و فیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسجد کازرونی اصفهان، واقع در محله عباس‌آباد در ساعت ۲۳ و ۴۵ دقیقه شامگاه جمعه بدون مجوز، هدف تخریب قرار گرفت که البته حضور به موقع یگان حفاظت میراث فرهنگی این مسجد تاریخی را از خطر تخریب نجات داد.

علی رضی‌زاده مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان در این باره گفت: شهرداری اصفهان تاکنون هیچ مجوزی برای تخریب مسجد کازرونی صادر نکرده است و اگر این نهاد بخواهد مجوز تخریبی را نه تنها برای مسجد کازرونی بلکه برای هر بنای تاریخی دیگری صادر کند، مشروط به موافقت اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان است.

 

در راستای جلوگیری از تخریب مسجد کازرونی، این مسجد پلمب شد و نمازگزاران مجبور شدند در پشت درب مسجد در خیابان اقامه نماز کنند.

 

 

 

 

 

به گزارش فارس، معمار مسجد کازرونی از آخرین نسل معماران مبرز گذشته بوده است که دانش معماری را به‌صورت استاد شاگردی فراگرفته و خود به مرحله استادی رسیده‌ و توانایی آن را داشته‌ که چگونه و چطور قبله را در بنایی که در جهت جغرافیایی شمالی-جنوبی قرار گرفته، به‌درستی بگرداند تا هیچ جای کم و کاستی در معماری مسجد باقی نماند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول