اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

۲۰۰ رشته قنات اردستان نیاز به لایروبی دارد

مدیر جهاد کشاورزی اردستان گفت: لایروبی و مرمت هر کدام از قنوات روستاهای شهرستان اردستان نیازمند اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیون تا ۱/۵ میلیارد تومان است.

۲۰۰ رشته قنات اردستان نیاز به لایروبی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردستان، محمد امینی مدیر جهاد کشاورزی اردستان صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: کشت دوم تابستانه در شهرستان اردستان که از اول تیرماه آغاز شده بود تا روز گذشته ۱۵ مرداد ادامه داشت و بیشترین سطح زیر کشت محصولات تابستانه‌ در شهرستان، ذرت علوفه‌ای و ارزن دانه‌ای است.

وی با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد کشت ذرت علوفه‌ای در بخش مهاباد است، افزود: این کشت در مهاباد به روش آبیاری کم‌فشار تیپ انجام می‌شود و در سال گذشته متوسط عملکرد ذرت علوفه‌ای ۴۵ تن و ارزن دانه‌ای ۲ تن و پانصد کیلوگرم در هکتار به دست آمد.

امینی با اشاره به صادرات عمده تولیدات کشت تابستانه اردستان به سایر استان‌ها، تصریح کرد: ذرت علوفه‌ای کشت شده در شهرستان از نوع ۷۰۴ و بالبوم بوده که سطح زیر کشت یک‌هزار هکتار داشته و ارزن دانه‌ای نیز سطح زیر کشت ۵۰۰ هکتار داشته است.

مدیر جهاد کشاور‌زی اردستان با اشاره به وجود ۴۷۵ رشته قنات در این شهرستان، خاطرنشان کرد: از بین قنوات شهرستان اردستان، ۲۰۰ رشته قنات مهم به مرمت و لایروبی نیاز دارند که اعتبار برآورد شده برای مرمت حدود ۲۰۰ میلیارد تومان است. 

وی یادآور شد: شهرستان اردستان قنوات مهمی را در روستاهای خود دارد که بر اساس بررسی‌های انجام شده لایروبی و مرمت هر کدام از قنوات روستاهای شهرستان نیازمند اعتباری در حدود ۵۰۰ میلیون تا ۱/۵ میلیارد تومان است.

امینی با بیان اینکه لوله‌گذاری برای انتقال آب راندمان آبیاری را تا ۶۰ درصد افزایش می‌دهد، اضافه کرد: براساس اولویت‌سنجی‌های انجام شده، برای تعداد ۲۰ رشته قنات در شهرستان اردستان باید تا پایان سال مرمت و لایروبی انجام شود.

مدیر جهاد کشاور‌زی اردستان خاطرنشان کرد: از سال ۹۶ تاکنون حدود ۸ هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی شهرستان به سیستم آبیاری کم فشار و تیپ مجهز شده است.

 پایان پیام/۶۳۱۳۵/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول