اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

۴۳ درصد آموزش دیدگان فنی‌ و حرفه‌ای به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه طبق رصدی که انجام شده است ۴۳ درصد افراد آموزش دیده در فنی‌ و حرفه‌ای به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند، گفت: بیش از ۶۴ بنگاه اقتصادی با فنی و حرفه‌ای در زمینه ارایه آموزش‌های مهارتی و تخصصی همکاری می‌کنند.

۴۳ درصد آموزش دیدگان فنی‌ و حرفه‌ای به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدرضا انصاری، مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در نشست خبری با خبرنگاران که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، با بیان اینکه سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های فنی و حرفه‌ای باید منطبق با امر اشتغال باشد، اظهار داشت: ۷۵ درصد زمان آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بر اساس استاندارد عملی و ۲۵ درصد آن تئوری است.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه بیش از ۹ هزار استاندارد بر اساس سیستم طبقه‌بندی مشاغل تدوین شده است، گفت: سعی شده است آموزش‌ها و بحث ارتقای مهارت‌ها را بر مبنای نیازهای شغلی پیش‌ ببریم.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما در فرایند ایجاد اشتغال بر اساس استانداردهای بین‌المللی است، تصریح کرد: در هدایت مهارت آموزان، مشاوره و هدایت شغلی انجام می‌شود و تقاضا محور بودن برنامه‌ریزی‌های آموزشی بر اساس نیاز آنها انجام می‌گیرد.

انصاری  با اشاره به طرح تابستانی مهارت آموزی این سازمان هم اظهار داشت: کل دوره و مراحل مشاوره و صدور گواهینامه رایگان است و هزینه‌ای ندارد.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه در طرح مهارت آموزی سهم استان ۶۰۰ نفر بود این در حالی است که بیش از یک هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نام کننده داشته‌ایم، گفت: این طرح با همکاری ۷ دستگاه در حال برگزاری است.

وی با اشاره به اینکه طبق رصدی که انجام شده است ۴۳ درصد افراد آموزش دیده به صورت مستقیم مشغول کار شده‌اند، افزود:  در مجموع وظیفه ما در فرایند ایجاد اشتغال، بحث آموزش‌های مهارت شغلی و توانمند‌سازی بر اساس استاندارهای بین‌المللی است.

اسماعیلی با بیان اینکه ایجاد رشته‌های جدید برای مشاغل جدید، نیاز به پژوهش و اعتبارات جدید دارد، ادامه داد: جامعه هدف ما شامل چهار گروه دانشجویان، فارغ التحصیلان، کارجویان شهری و روستا و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی است.

 مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان زنجان در پایان خاطر نشان کرد: بیش از ۶۴ بنگاه اقتصادی با فنی و حرفه‌ای در زمینه ارایه آموزش‌های مهارتی و تخصصی همکاری می‌کنند.

پایان پیام/۷۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول