اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فارس من

فارس من| تصویب سختی کار پرسنل فراجا در انتظار مجلس

یکی از حامیان پویش «تصویب سختی کار فراجا» گفت: با درنظر گرفتن تمامی سختی‌ها و خطراتی که کارمندان نیروی انتظامی متحمل می‌شوند، قرارگیری در مشاغل سخت حداقل‌کاری است که می‌توان برای مرتفع کردن بخشی از این مشکلات انجام داد. منتظریم هرچه زودتر این طرح در مجلس به تصویب برسد.

فارس من| تصویب سختی کار پرسنل فراجا در انتظار مجلس

خبرگزاری فارس؛ فارس من: مدت‌هاست مسأله قرارگیری پرسنل فراجا در زمره شاغلان مشاغل سخت به یکی از موضوعات پرطرفدار در سامانه فارس من تبدیل شده است. کاربران با ثبت پویش‌های متعدد بیش از ۳۲هزار امضاء در حمایت از این مطالبه جمع‌آوری کرده‌اند.

یکی از حامیان پویش که خود از پرسنل فراجا است گفت: «ماموریت های طولانی در شرایط سخت، دوری از خانواده، استرس و اضطراب دائم، مخاطرات روحی و جسمی ناشی از محیط کار نمونه‌ای کوچک از سختی‌هایی است که یک پرسنل نیروی انتظامی، به صورت روزانه آن را تجربه می‌کند. روزی نیست که نیروی انتظامی شهیدی تقدیم انقلاب و کشور نکرده باشد. به راستی اگر این موارد جزو ویژگی‌های مشاغل سخت نیست، پس دقیقا شغل سخت چه معنی دارد؟ سال‌ها قرار است جزو مشاغل سخت محسوب بشویم اما عملی نمی‌شود. بنده ۳فرزند دارم. کوچک‌ترین آنها، یعنی دختر ۳ساله‌ام هرگاه به ماموریت‌ می‌روم به شدت دلتنگی می‌کند.»

مشاغل سخت و زیان آور به کارهایی گفته شده که در آن به جهت عوامل مختلف و شرایط محیط کار، کارگر دچار یکسری بیماری‌های شغلی و عوارض ناشی از آن می شود. حدود یک ماه پیش، علی بابایی کارنامی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از قرارگیری طرح در نوبت رسیدگی صحن خبر داده بود.در صورت تصویب این طرح، پرسنل فراجا با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته شوند.

حامی دیگر این پویش گفت: «با ۲۸سال سابقه کار که ۴سال آن در مناطق محروم و مناطق عملیاتی بوده است، حقوقی که دریافت می‌کنم به هیچ وجه کافی نیست. با درنظر گرفتن تمامی سختی‌ها و خطراتی که کارمندان نیروی انتظامی متحمل می‌شوند، قرارگیری در مشاغل سخت حداقل‌کاری است که می‌توان برای مرتفع کردن بخشی از این مشکلات انجام داد.  آخرین حرکت جدی نیز برمی‌گردد به چندماه پیش که در مجلس هم طرحی تصویب شد. منتظریم انشاءالله با حمایت‌هایی که از پویش صورت می‌گیرد این امر محقق شود.»

باید دید آیا پرسنل فراجا در فهرست مشاغل سخت قرار خواهند گرفت؟ شما نیز می‌توانید با امضاء پویش آن را حمایت کنید.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول