اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عذرخواهی عضو شورا در خصوص حادثه پله برقی تختی

عضو شورای شهر تهران در خصوص حادثه ای که در پله برقی محله تختی برای دختر 9 سال اتباع رخ داد عذر خواهی کرد.

عذرخواهی عضو شورا در خصوص حادثه پله برقی تختی

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، حبیب کاشانی عضو شورای شهر تهران در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران به حادثه ای که در محله تختی رخ داد اشاره کرد و گفت: برای پل های پیاده در سال 84 مصوبه ای داشتیم.

وی از خانواده این دختر حادثه دیده عذرخواهی کرد و گفت: این ها  مهمان ما بوده است.  حادثه ای که رخ داد به ملیت آنها ربطی ندارد و من  عذر خواهی می کنم و در کنار خانواده آنها خواهیم بود.

کمیته ای مستقل برای علت یابی این حادثه مامور شود

در ادامه احمد صادقی عضو شورای شهر تهران ضمن ابراز تاسف بابت اتفاق رخ داده در پله برقی محدوده مترو علی آباد گفت: پیشنهاد من این است که  کمیته ای مستقل برای علت یابی این حادثه مامور شود تا دیگر شاهد تکرار حوادث مشابه نباشیم و همچنین مقصر یابی شود و با مقصرین برخورد قانونی به عمل آید. 

صادقی در ادامه سخنان خود گفت: یکی از انتظارات ما اعضای شورا این است که پاسخ تذکراتمان  به موقع داده شود. در چند مورد من تذکراتی داده ام که هنوز پاسخ آن را دریافت نکرده ام از جمله  تذکری که در خصوص حسن اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز در تاریخ ۱۲ اردیبهشت و با شماره نامه ۱۹۷۷ ارسال شده، یا تذکر دیگری درباره عدم برگزاری نمایشگاه در محل شهر آفتاب که در تاریخ ۲۰ اردیبهشت و به شماره نامه ۲۵۵۹ ارسال شد. هنوز پاسخی دریافت نکرده ام. 
 
صادقی در ادامه با اشاره به مواردی در خصوص سایت شفاف گفت:  در بخش سفرهای خارجی هنوز گزارش سفر اضافه نشده که امیدواریم  شهرداری هر چه سریعتر این مصوبه را به اجرا بگذارد .

رییس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای اسلامی شهر تهران گفت:  همچنین شش مورد به عنوان اسناد مساعدت به اشخاص حقوقی روی سایت قرار داده شده  که بخش‌های ناقص زیادی دارد، و  میزان کمک و اطلاعات مربوط به اسامی و دلایل کمک در سایت نیست و باید روی سایت قرار بگیرد.

احمد صادقی گفت: علی رغم پیگیری‌های قبلی، هنوز فقط دو نفر به عنوان وکیل شهرداری در بخش وکلا بارگذاری شده که امیدوارم با جدیت و دقت تکمیل بشود. 

وی همچنین افزود:  به نظر می آید  بخش حواله معاملات روی سایت شفاف به روز نیست، چون آخرین قراردادهای این بخش مربوط به سال ۱۴۰۰ می باشد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه اظهار داشت: در  برنامه چهارم شهرداری، بندهای خوب و مترقی درباره هوشمندسازی گنجانده شده  که ضروری است شهرداری زودتر اجرای آنها را  گزارش کند، چراکه  به طور قطع  محقق شدن این  موارد، سبب بهبود وضعیت تعامل شهرداری و شهروندان خواهد شد. 

صادقی در ادامه سخنان خود گفت: همچنین  مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه یکپارچه نمودن درگاه صدور مجوزها، گواهی‌ها، استعلامات و خدمات غیرحضوری شهرداری تهران هنوز اجرایی  و لایحه مربوطه ارسال نشده است، این در حالی است که از تصویب این مصوبه بیش از ۱۴ ماه میگذرد. در حالی که تدوین و اجرای مصوبه، مشکلات مردم در گرفتن مجوز و گواهی و استعلامات رو رفع میکند و به سهولت زندگی مردم کمک خواهد کرد. همچنین  مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه اصلاح فرایند صدور پروانه هم هنوز منجر به ارایه لایحه نشده است.
 
صادقی گفت: در کنار این موارد مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت شهری در کاهش تورم و افزایش تولید مربوط به تاریخ ۱۶ اردیبهشت سال جاری  است که مقرر شده بود ظرف مدت یک ماه شهرداری  لایحه را ارسال کند، اما اکنون قریب به   ۳ ماه از تصویب این مصوبه گذشته و هنوز لایحه به دست ما نرسیده است. لذا درخواست ما از شهرداری این است که  به مصوبات توجه و زمانبندی در ارایه لوایح را  رعایت کند و هرچه زودتر لایحه مربوطه که در راستای شعار سال هست رو تهیه و ارسال کنند که تا پایان سال ثمراتش رو مردم عزیز شاهد باشند.

لزوم توجه به وضعیت نگهداشت معابر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور افزایش عمر رویه‌های آسفالتی        

در ادامه زهرا شمس‌احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت نگهداشت معابر و اتخاذ تدابیر لازم به منظور افزایش عمر رویه‌های آسفالتی شهر تهرتن اظهار داشت: در حال حاضر وضعیت معابر از حیث ایجاد ترک و حفره‌های به وجود آمده در سطح آسفالت معابر و بزرگراه‌های شهر تهران مناسب ارزیابی نمی‌شود. 

شمس‌احسان ادامه داد: تعدد پیام‌های سامانه های 137 و 1888 حاکی از عدم حصول رضایت شهروندان در این خصوص است و امیدوارم پیام‌های مردمی به این سامانه‌ها مورد توجه قرار گیرد و به مانند گزارش خاموشی پل‌های مکانیزه نباشد.
 
عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متوسط عمر آسفالت در دنیا 20 سال است، اما عمر آسفالت در تهران حدود 4 سال برآورد می‌شود، افزود: پایین بودن عمر آسفالت در شهر تهران علاوه بر هزینه آسفالت هزینه‌های غیرمستقیم از قبیل هزینه خط‌کشی، هزینه بسترسازی جداول و تجهیزات ترافیکی، هزینه ایمنی، هزینه مسدود کردن معابر و نارضایتی شهروندان را به همراه دارد.

وی اضافه کرد: از عوامل عمده در افت کیفیت آسفالت معابر می‌توان به نظارت ضعیف به هنگام تولید و اجرای آسفالت و پایین بودن مدت ضمانت کیفیت آسفالت پس از اجرای آن اشاره کرد.

 شمس‌احسان خاطرنشان کرد: عدم مدیریت یکپارچه در امور زیربنایی و زیرساخت‌ها از قبیل اقدامات ناهماهنگ سایر دستگاه ها و اعمال سلایق مدیران مناطق 22 گانه در خصوص تامین مصالح، تولید آسفالت و ترمیم و نگهداری معابر از دیگر عوامل موثر بر افت کیفیت آسفالت معابر است. 

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مشکلات عمده فعلی در حوزه آسفالت ناشی از عدم توازن هزینه‌های کارخانجات آسفالت با راندمان فعلی و عدم کنترل کیفیت صحیح آسفالت پخش شده در سطح شهر است که این امر منجر به افزایش هزینه نگهداشت آسفالت در سطح شهر تهران شده است.

وی افزود: با توجه به این که در حال حاضر توجه عمده معطوف به حمل و نقل عمومی است و از حجم پروژه‌های بزرگراهی سازمان مهندسی و عمران کاسته شده و با عنایت به ظرفیت قابل توجه تولید کارخانجات آسفالت سازمان مهندسی و عمران و به منظور اتخاذ وحدت رویه در موضوع نگهداری آسفالت معابر شهر تهران ضروری است.

شمس‌احسان تاکید کرد: معاونت فنی و عمرانی طرح پیشنهادی فنی و اجرایی افزایش میانگین عمر آسفالت شهر تهران متناسب با مقیاس جهانی، طی یکماه آینده به شورای اسلامی شهر تهران ارسال کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول