اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

ذخیره‌سازی 175 نمونه خون بند ناف در همدان طی امسال

سرپرست جهاد دانشگاهی همدان با اشاره به ذخیره‌سازی 175 نمونه خون بندناف در استان طی چهار ماه امسال گفت: هزینه اولیه دریافتی از خانواده‌ها ۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان است و سالانه ۴۱۰ هزار تومان نیز هزینه نگهداری دریافت می‌شود، ضمن اینکه تا ۳۰ سال امکان نگهداری از این سلول وجود دارد.

ذخیره‌سازی 175 نمونه خون بند ناف در همدان طی امسال

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، مهدی میرزاپور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک چهل و سومین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی و بیان این نکته که این مجموعه در طول حیات خود فعالیت‌های بر زمین مانده بسیاری را بر عهده گرفته و کارهای بزرگی انجام داده است اظهار کرد: در همین راستا چهار ماموریت فناورانه در حوزه‌های آب‌شیرین‌کن‌‌ها، مولدسازی معادن، قطارهای برقی و بخش سلامت و ژن‌درمانی ذیل برنامه هفتم توسعه کشور به این مجموعه واگذار شده است.

وی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی استان نیز سعی دارد در این چهار حوزه نقش‌آفرینی کند ارائه خدمات تخصصی حوزه سلامت را یکی از اولویت‌های این مجموعه دانست و گفت: راه‌اندازی «سلامتکده طب سنتی ایرانی» با هدف ارائه خدمات تخصصی یکی از اقدامات جهاد دانشگاهی به شمار می‌رود.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان همدان دریافت موافقت اصولی برای تأسیس مرکز پیشگیری و تشخیص زودهنگام بیماری‌های غیرواگیر و سرطان، دریافت موافقت اصولی مرکز خدمات تخصصی طب کار و سلامت شغلی رانندگان ملایر و دریافت موافقت تأسیس مرکز جراحی محدود در ساختمان مرکز درمان ناباروری را از دیگر اقدامات حائز اهمیت این مجموعه برشمرد.

تهیه برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای ۳۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار

وی با اشاره به اجرای طرح مطالعاتی «تهیه برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستاهای بدون برنامه» گفت: این برنامه برای ۳۲۷ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان تدوین می‌شود.

میرزاپور انجام طرح پژوهشی «برنامه احصاء تعیین‌کننده‌های استانی آسیب‌های اجتماعی» با همکاری مجموعه بهزیستی، «حمایت از برنامه‌های اولویت‌دار استان در حوزه تحکیم و تعالی خانواده» و «تدوین سند راهبردی کاهش و کنترل پدیده طلاق» را از دیگر اقدامات برشمرد.

وی گفت: مجموعه جهاد دانشگاهی علاوه بر تدوین راهبردهایی برای توسعه پایدار نواحی روستایی با تأکید بر مشاغل خانگی و تمرکز بر کارآفرینی، راه‌اندازی دوره کوچینگ برای کودکان و نوجوانان و ایجاد مرکز مشاوره شغلی زیر نظر مرکز مشاوره خدمات اجتماعی را نیز در برنامه خود قرار داده است.

حذف کلسیت از خاک رس لالجین

سرپرست جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به انجام پروژه راهبری شغلی برای مددجویان زیر پوشش کمیته امداد تصریح کرد: ۴۳ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان از این امکان بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت در سطح استان از اجرای بیش از ۵۰ عنوان نشست تخصصی مبتنی بر موضوعات روز با حضور کارشناسان در خبرگزاری‌های ایسنا، ایکنا و ایسپا خبر داد و گفت: واگذاری انجام طرح‌های نظرسنجی به درخواست ادارات و نهادهای مختلف نیز از دیگر مسائلی است که جهاد دانشگاهی در آن نقش ایفا می‌کند.

میرزاپور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت این مجموعه در حوزه دانش‌بنیان‌ اظهار کرد: مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال راهکارهایی برای حذف کلسیت از خاک رس لالجین، جلوگیری از اتلاف دمایی کوره‌های سنتی، افزایش دامنه کاربرد کوره‌های سنتی برای دامنه دمایی ۱۰۰۰ تا ۱۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و فرمولاسیون بدنه‌های سرامیکی با قابلیت ماشین‌کاری را ارائه کرده است.

  ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش فیزیکی مرکز ناباروری همدان نیاز داریم

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به فعالیت نمایندگی خون بندناف جهاد دانشگاهی همدان از سال ۸۶ اظهار کرد: تا سال گذشته ۵۵۰ نمونه در استان جمع‌آوری و در بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی ذخیره شده که عدد چهار ماهه امسال نیز ۱۷۵ مورد است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان همدان هزینه اولیه دریافتی از خانواده‌ها برای ذخیره خون بندناف را ۸ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان دانست و گفت: سالانه ۴۱۰ هزار تومان هزینه نگهداری از خانواده‌ها دریافت می‌شود، ضمن اینکه تا ۳۰ سال از این ذخیره نگهداری می‌شود.

وی با بیان اینکه برای هزینه اولیه نیز شرایط تقسیط و پرداخت تسهیلات بدون سپرده از بانک رسالت مهیا شده است خواستار توجه به این مهم شد و گفت: با ذخیره خون بند ناف سلامتی را نیز می‌توان ذخیره کرد.

میرزاپور در بخش دیگری از سخناش با اشاره به جهانی شدن محصول سیر همدان و ابراز نارضایتی از خام‌فروشی آن عنوان کرد: جهاد دانشگاهی موضوع «استخراج و فرآوری اسانس، عصاره و مواد موثره محصول سیر استان» را در دستور کار قرار داده که با تأمین منابع مالی آن می‌توان شاهد اتفاقات خوبی در این حوزه بود.

وی با بیان اینکه درمان ناباروی حوزه پرهزینه‌ای است و مجموعه جهاد دانشگاهی نگاه ویژه‌ای به این بخش و ارائه خدمت به مردم دارد گفت: ۱۵ تا ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل بخش فیزیکی مرکز ناباروری همدان و شروع کار آن نیاز است ضمن اینکه ۳۰ میلیارد تومان نیز برای این مجموعه و خریداری تجهیزات هزینه شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان همدان با اشاره به کمبود نیروی فوق تخصص درمان ناباروری از رایزنی با دو نفر برای ارائه خدمات در این بخش خبر داد.

پایان پیام/ 3140/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول