اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

دانشجویان در مجامع بین‌المللی از فرهنگ و اقتدار کشور دفاع کنند

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه انقلابی به عظمت جمهوری اسلامی پس از خون دل‌های فراوان به دست ما رسیده است گفت: دانشجویان وظیفه دارند به عنوان قشر نخبه از فرهنگ و اقتدار کشور در مجامع بین‌المللی دفاع کنند.

دانشجویان در مجامع بین‌المللی از فرهنگ و اقتدار کشور دفاع کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسین رضوان ظهر امروز در مسابقات چهارمین المپیاد فرهنگی ورزشی دانشجویان و مؤسسات آموزش عالی شاهد و ایثارگر کشور با بیان اینکه عزت‌مندی ویژگی شاخص ایرانی‌هاست اظهار کرد: بین‌النهرین محل شروع تمدن بشری بوده و ایرانیان در آغاز این تمدن و تمدن‌سازی نقش اصلی را در دنیا ایفا کرده‌اند.

وی گفت: بسیاری از کشورهای اروپایی تمدنی حدود ۲۵۰ سال دارند اما وقتی ما از تمدن حرف می‌زنیم از هگمتانه می‌گوییم که تمدنی چند هزار ساله دارد.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با اشاره به اینکه ایران در طول تاریخ و تمدن هیچ‌گاه مستعمره نبوده است، افزود: ایرانی‌ها هیچ وقت ذلت را نپذیرفتند، در بخش‌های مختلف ممکن است از جهاتی افت و خیز داشته باشند اما هیچ وقت ذلیل ملت‌های دیگر نبودند.

وی خانواده‌دوستی را دیگر ویژگی ایرانی‌ها عنوان کرد و گفت: ایرانیان در طول تاریخ و تمدن و فرهنگ، محور وجودی خانواده یعنی زنان را بسیار ارزشمند می‌دانستند و احترام ویژه‌ای برای آنها قائل بودند.

رضوان در ادامه بیان کرد: ورزشکارانی که در دایره فرهیختگان جامعه قرار گرفته‌اند وظیفه خطیری در معرفی شاخصه‌های ایرانیان بر عهده دارند و باید در عرصه بین‌المللی از فرهنگ با ارزش خود با جدیت دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه فرهیختگان هر جامعه باعث پیشرفت آن می‌شوند عنوان کرد: پیشرفت بسیاری از کشورهای پیشرفته امروزی بر مبنای غارت و جنایت بوده است اما ایرانیان همواره روی پای خود ایستاده‌اند و توانستند رشد زیادی داشته باشند.

رئیس دانشگاه بوعلی‌سینا با بیان اینکه ایران دارای ویژگی منحصر به فردی است گفت: انقلابی به عظمت جمهوری اسلامی به دست ما رسیده و ما وظیفه داریم به عنوان قشر نخبه از فرهنگ و اقتدار کشور دفاع کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ورزشکاران باید پیام ملت ایران را در دنیا مخابره کنند و پرچم کشور را با افتخار روی دست گرفته و به جهانیان بشناسانند.

پایان پیام/9026/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول