اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

همدان خنک می‌شود

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان از تابستان گرم امسال نسبت به بلند مدت خبر داد و گفت: از فردا به تدریج روند کاهش دما در پیش است به طوری که ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد از دما کاسته خواهد شد.

همدان خنک می‌شود

روح الله زاهدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با بیان اینکه در تابستان امسال دمای ۴۰ درجه‌ای دو سه مورد در استان تجربه شد اظهار کرد: در مجموع تابستان امسال، نسبت به بلندمدت تابستان گرم‌تری بود به نحوی که تا دو درجه سانتیگراد افزایش دما را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه روند افزایش دما و تابستان را می‌تواند بی‌سابقه تلقی کرد افزود: از فردا به تدریج روند کاهش دما در پیش است به طوری که ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد از دما کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی یادآور شد: اگرچه امروز نیز افزایش سرعت باد پدیده غالب است تا جایی که سرعت تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد ضمن اینکه افزایش ابرناکی محتمل است.

وی با تاکید بر اینکه اواسط هفته افزایش ابرناکی رشد بیشتری خواهد داشت گفت: بارش باران‌های پراکنده یا رگبار باران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در اکثر نقاط استان به ویژه بخش شمالی دور از ذهن نیست.

زاهدی در قسمت دیگر متذکر شد: باید به غبار رقیق موجود در هوا طی این هفته نیز گریزی زد به نحوی که طی ساعات بعدازظهر از کیفیت هوا مقداری کاسته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در تابستان انتظار بارش‌های موثر و خاصی نداریم اضافه کرد: عمده بارش‌های استان در پاییز است که طبق پیش‌بینی‌های فصلی انتظار می‌رود بارش‌های پاییز نرمال حتی بیش از نرمال باشد.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان تاکید کرد: هم اکنون زمان برداشت علوفه کشاورزان است از همین رو بارش‌های پراکنده اواسط هفته را در مد نظر داشته باشند.

وی در پایان اظهار کرد: دمای هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته بین ۱۹ و ۳۹ درجه سانتیگراد در نوسان بود اگرچه نیمی از ایستگاه‌های هواشناسی استان بیشینه ۳۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد را ثبت کرده‌اند.

پایان پیام/89033/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول