اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

توزیع و فروش مرغ باید از طریق سامانه «کابوک» انجام شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولید، عرضه ، توزیع و فروش مرغ باید از طریق سامانه کابوک انجام شود و در صورتی که هر یک از این موارد در این سامانه ثبت نشود با افراد خاطی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

توزیع و فروش مرغ باید از طریق سامانه «کابوک» انجام شود

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، جلسه ستاد تنظیم بازار با دستور کار تهیه و توزیع گوشت مرغ به ریاست سید عماد شاهرخی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، مدیر حوزه ریاست، معاون بهبود تولیدات دامی، مدیر طیور سازمان، کارشناسان بازرگانی و تنظیم بازار، مدیر حراست سازمان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرم آباد، مدیران ادارات کل غله و خدمات بازرگانی، دامپزشکی و... برگزار شد.

سید عماد شاهرخی تصریح کرد: برگزاری این قبیل جلسات باعث می‌‌شود تا نقاط ضعف شناسایی و در جهت رفع مشکلات و تقویت نقاط قوت تلاش بیشتری صورت بگیرد.

وی افزود: در راستای تنظیم بازار مرغ لازم است تا تقسیم کار صورت گیرد و روسای مراکز نیز پای کار باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان اظهار کرد: روسای مراکز، مسوولین امور دام، دامپزشکی، تنظیم بازار و... پای کار باشند و برای آنها کلاس آموزشی برگزار شود تا در جهت نظارت و بازرسی از کشتارگاه، توزیع و عرضه مرغ فعالیت خود را آغاز نمایند و بازرسی به صورت هدفمند و با دقت نظر و جزئیات بیشتری صورت گیرد.

شاهرخی در بخش دیگری از صحبت هایش به موضوع سامانه کابوک نیز اشاره کرد و گفت: برای این سامانه برنامه‌ریزی و تلاش‌های زیادی صرف شده است و باید خروجی آن به مجموعه سازمان جهاد کشاورزی کمک کند.

وی افزود: اصل سامانه کابوک نیاز ضروری است و حداقل‌هایی را در اختیار قرار می‌دهد، اما لازم بوده ارائه اطلاعات از طریق این سامانه به حداکثر برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی تاکید کرد: تولید، عرضه ، توزیع و فروش مرغ باید از طریق سامانه کابوک انجام شود و در صورتی که هر یک از این موارد در این سامانه ثبت نشود با افراد خاطی برخورد جدی صورت می‌گیرد.

حسین میردریکوند؛ کارشناس بازگانی سازمان جهاد کشاورزی نیز در این جلسه عنوان کرد: در راستای تنطیم و نظارت هر چه بهتر لازم است تا مجوز حمل و تخلیه مرغ در همان روز صادر شود و جی پی اس خودروی حمل مرغ نیز فعال باشد، میزان تولید، عرضه، توزیع و فروش مرغ نیز در سامانه کابوک ثبت شود.

جواد احمدپور مدیر نظارت و بازرسی بر کالاهای اساسی  سازمان جهاد کشاورزی لرستان نیز اظهار کرد: نظارت و بازرسی از روند تولید مرغ، کشتارگاه و بازار به صورت مستمر انجام می‌شود و در این راستا ۴۵۰ پرونده برای مرغداران، توزیع کنندگان و... تشکیل شده است که به مبلغ ۱۰ میلیارد جریمه شده‌اند.

وی ادامه داد: از مجموع کل پرونده‌های تشکیل شده، ۲۰۰ مورد متعلق به فروش مرغ خارج از سامانه کابوک بوده است

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول