اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای سدچایلی مراوه‌تپه

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه گفت: برای اجرای طرح کوچ روستاهای سدچایلی مبلغ ۱۰۰ میلیاردتومان از محل اعتبارات وزارت‌نیرو مصوب شده‌است.

تصویب اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای سدچایلی مراوه‌تپه

لقمان قربانی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس اظهارکرد: با پیگیری استاندار، نماینده مردم شرق گلستان‌ و فرمانداری در دولت سیزدهم در راستای اجرای طرح کوچ ۶ روستای محدوده سد «چایلی» ۳۹۰ هکتار از اراضی منابع‌طبیعی به بنیادمسکن گلستان تحویل شد.

وی تصریح کرد: در طرح کوچ قرار است مردم ۶ روستاهای «قربان‌پیکار»، «سوزش»، «ساری‌قمیش»، «شورجه»، «قره‌قاشلی» و «خوجه‌گلدی» با بیش از ۷۰۰ خانوار و ۴ هزار نفر جمعیت جابجا شوند و در هر سایت دو روستا طراحی و احداث شود.

فرماندار شهرستان مراوه‌تپه خاطرنشان‌کرد: مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح کوچ و سد چایلی از محل اعتبارات وزارت نیرو مصوب شده و قرار است هفته آینده در نشست استاندار، نماینده مردم شهرستان‌های شرق گلستان با وزارت‌ نیرو این اعتبار از طریق صندوق ارزی ملی کشور برای تخصیص پیگیری شود.

وی ادامه داد: برای شتاب به اجرای پروژه سد چایلی پیمانکاری این پروژه از آب‌ منطقه‌ای به وزارت‌ نیرو انتقال یافت تا شاهد سرعت اجرای این پروژه باشیم.

قربانی گفت: با وجود گرمای شدید در روزهای اخیر زیرسازی جاده‌ دسترسی به روستای چایلی با بیش از دو کیلومتر در حال اجرا است.

طرح مطالعاتی سد چایلی در سال ۱۳۸۱ انجام شد و عملیات اجرایی این سد در سال ۱۳۸۴ آغاز شد اما از آن زمان تاکنون اقدام مهمی انجام نشده‌ است.

گفتنی است، شهرستان مراوه‌تپه با حدود ۶۱هزار نفر جمعیت به عنوان آخرین شهرستان در شرق استان گلستان در فاصله ۲۱۳ کیلومتری از مرکز استان واقع شده‌ است.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول